Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی گلمرادی مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس مبنی بر اینکه "دولت مجاز است خالص بدهی‌های قطعی خود را تا سقف 20 میلیارد تومان به اشخاص حقیقی، حقوقی و خصوصی تا پایان سال 97 از طریق تحویل نفت‌خام و براساس قیمت بورس انرژی تسویه کند" را تصمیمی اشتباه خواند و گفت: مفهوم بورس به معنای مشارکت آزاد افراد در خرید سهام است و هر شخص قیمت بالاتری داد در این خرید برنده شود لذا ممکن است فردی غیر از پیمانکار و طلب‌کار بتواند نفت خام را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه نفت‌خام به پیمانکاران به معنای افزایش رانت و فساد و تبانی در بازار بورس است

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت در بورس را شرایط بازار انرژی تعیین می‌کند چراکه بورس قیمت ثابت ندارد لذا نمی‌توان اولویت را به طلبکاران شرکت نفت داد البته می‌توان از محل روش نفت، بدهی پیمانکاران را پرداخت کرد اما ارائه نفت‌خام به‌طور مشخص به پیمانکاران به معنای افزایش رانت و فساد و تبانی در بازار بورس است.

باید بازار بورس انرژی را براساس فلسفه اصلی بورس از محل فروش رونق داد

وی با اعتقاد به اینکه باید بازار بورس انرژی را براساس فلسفه اصلی بورس از محل فروش رونق داد، افزود: راهکار دیگری نیز وجود دارد بدین شکل که می‌توان خریدار نفت خام یا برنده بورس را با طلبکار دولت هماهنگ کرد و تفاهم‌نامه‌ای میان آن‌ها منعقد شود.

نمی‌توان شاخص‌های شفافیت و رقابت را در بورس نادیده گرفت

گلمرادی معتقد است اگر به طلبکاران بدون اعمال شرایط بورس رقابتی نفت‌خام داده شود به‌یقین باید ملاحظاتی اتخاذ شود که همین ملاحظات به معنای ایجاد فضا برای فساد و زد و بند چراکه رقابت را عملا حذف کرده و اعمال سلیقه می‌کنیم.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: شاخص بورس مبتنی بر شفافیت و رقابت است و نمی‌توان این دو شاخصه را در این بازار نادیده گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بودجه انرژی سهام نفت مجلس شورای اسلامی فلسفه دولت رقابت کمیسیون انرژی مجلس شورای شاخص بورس نفت خام بدهی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل