Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:36:13 GMT

واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی ایران برابر عمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۳۱۹۲

واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی ایران برابر عمان

رسانه‌های عربی به پیروزی ایران برابر عمان واکنش نشان دادند. آنها اشتباه‌های مدافعان عمان را دلیل اصلی این شکست دانستند. البته اعتراف کردند که ایران هم تیم برتر بودند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دیدار مرحله یک هشتم نهایی خود به مصاف عمان رفت و توانست با دو گل به پیروزی برسد. پیروزی ایران برابر عمان در رسانه‌های  عربی بازتاب زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت عربی کوره، ایران را شایسته پیروزی در این دیدار دانست و نوشت که ایران به رویاپردازی عمان پایان داد. " ایران با پیروزی که برابر عمان به دست آورد به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 راه پیدا کرد. ایران شایسته پیروزی در این دیدار بود تا جایی که در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود.

عمان نخستین و مهم‌ترین فرصت خود را در دقیقه سه از دست داد جایی که کانو پنالتی نتوانست گل کند. دو تیم در نیمه نخست با هیجان زیادی بازی کردند و فرصتی برای محک زدن وجود نداشت و ایران توانست با دو گل پیش افتد. در نیمه دوم ایران بیشتر بازی را کنترل کرد و فرصت داشت که گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند اما در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید"

عمان دیلی: پنالتی از دست رفته و سوتی‌های خط دفاعی، ایران را پیروز کرد.

این روزنامه عمانی از دو دلیل اصلی پیروزی ایران سخن به میان آورد و نوشت: "پنالتی که کانو در همان دقایق نخست گل نکرد و اشتباه‌های بد خط دفاعی باعث شد تا ایران پیروز این دیدار حساس شود. عمان بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی یک پنالتی به دست آورد که سنگربان ایران واکنشی شگفت انگیز از خود نشان داد و اجازه نداد تا تیمش عقب بیفتد. این پنالتی روحیه‌ای دو چندانی به تیم ایران داد و باعث شد تا آنها با انگیزه بالا کنترل بازی را در میانه میدان به دست بگیرند.

در ادامه تحلیل این روزنامه عمانی آمده است: "ایرانی‌ها با سرعت و مهارت فردی بالای خود کنترل بازی را به دست گرفتند. جهانبخش و امیری با سرعت بالای خود ارسال‌های زیادی کردند تا آزمون را در موقعیت گلزنی قرار دهند. اشتباه بد المسلمی باعث شد تا گل نخست به ایران هدیه داده شود. ایران با وجود گلزنی به فشار خود به ویژه از کنارها ادامه داد تا این که خط دفاعی باز هم به اشتباه افتاد و یک پنالتی داد تا بازی دو بر صفر شود. عمان می‌توانست  یکی از گل‌ها را جبران کند اما بازهم واکنش خوب بیرانوند مانع از آن شد تا شوت دقیق الغسانی به گل تبدیل شود. در نیمه دوم عمان تلاش زیادی کرد تا جبران کند اما بازیکنان ایران به موقع حاضر بودند و در نهایت بازی با برتری آنها به پایان رسید.

سانا: ایران به رویای عمان پایان داد

خبرگزاری سوریه هم از بازی خوب ایران در این دیدار سخن به میان آورد و نوشت: "ایران با شایستگی توانست جواز صعود به دور بعد را به دست آورد و عمان را با دو گل از پیش رو بردارد. ایران در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود و در نهایت هم به حق خود که پیروزی و صعود به دور بعد بود دست پیدا کرد.

الرای: عمان تاوان داد

روزنامه الرای قطر هم نوشت: "ایران به ماجراجویی عمان پایان داد و توانست با پیروزی دو بر صفر حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شود. عمان تاوان پنالتی را که در دقایق نخست خراب کرد، داد. اشتباهات خط دفاعی عمان باعث شد تا ایران در این دیدار به پیروزی برسد و همچنان دروازه خود را بسته نگه دارد".

عین الوطن: کار عمان به دست ایران تمام شد

این سایت عربستانی هم نوشت: "در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی دو تیم ایران و عمان به مصاف هم رفتند. این دیدار که با استقبال خوب هواداران دو تیم همراه شد در نهایت با پیروزی دو بر صفر ایران به پایان رسید. عمان از کند بودن خط دفاعی ایران خیلی زود استفاده کرد و یک پنالتی به دست آورد اما بیرانوند آن را مهار کرد. عمان در 15 دقیقه نخست فراتر از انتظار ظاهر شد و  همه فضاها را بر روی بازیکنان ایران بست. ارسال سانترها از جناحین که ظاهرا نقطه قوت ایران است باعث شد تا این تیم فرصت‌های را به دست آورد اما خط دفاعی عمان این بار نشان داد که امیدوار کننده شده است."

این سایت در ادامه نوشته است: "ایران نیم ساعت نتوانست دروازه عمان را تهدید کند اما آنچه که پیش‌بینی می‌شد رخ داد و اشتباهات خط دفاعی عمان باز هم کار دست این تیم داد و گل نخست ایران روی اشتباه بد المسلمی به ثمر رسید. در دقایق پایانی هم داور یک پنالتی عجیب برای ایران گرفت که دژآگه آن را تبدیل به گل کرد".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال عمان تيم ملي فوتبال ايران جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد

 


در حالی که پس از جدایی حمید مطهری از جمع مربیان کادرفنی برخی از رسانه‌ها اعلام کردند قراراست به زودی افشین قطبی کار خود را در کادرفنی تیم ملی آغاز کند، این خبر از سوی مهدی حاج باقر تایید نشد.

در این راستا حاج باقر ضمن اعلام دلخوری افشین قطبی از شایعاتی که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند، تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی حسن نیت خود را در خصوص همکاری قطبی در کادرفنی تیم ملی اعلام کرده است و قطبی هم صراحتا ضمن تشکر از این مساله، اعلام کرده است همواره دوست دارد به فوتبال ایران کمک کند، اما این مساله که به تازگی از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص اضافه شدن قطبی به کادرفنی تیم ملی برسر زبان‌ها افتاده است، صحت ندارد و در صورت تکرار، به شکل قانونی این مساله را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور قطبی به کادر فنی به شکلی که این رسانه مطرح نموده، به هیچ وجه مورد تایید قطبی و آقای قلعه‌نویی نیست.

tags # تیم ملی فوتبال ایران ، افشین قطبی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • واکنش جواد نکونام به جنجال پیرمرد سپاهانی
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • خوشحال‌ترین مربی ایران در حافظیه! (عکس)
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی بازی پرسپولیس
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس
  • واکنش آلونسو به پیروزی تیمش مقابل رُم