Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «بانوی بی نشان» اثری از گروه تئاتر کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) است که سال گذشته برای اولین بار با هنرنمایی ۱۰۰ بازیگر در آران و بیدگل به روی صحنه رفت و از یکم تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری با حضور ۱۷۰ بازیگر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «امیر بستان پیرا» مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) و تهیه کننده نمایش «بانوی بی نشان» در نشست خبری این نمایش  آیینی گفت: نمایش بانوی بی نشان در سال گذشته برای نخستین بار با حضور ۱۰۰ بازیگر به مدت ۱۰ شب در ایام فاطمیه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«بانوی بی نشان» یکم تا ۱۲ بهمن به روی صحنه می رود

تهیه کننده بانوی بی نشان افزود: این اثر هنری نمایشی با همکاری و فعالیت مداوم و یکساله تیمی متشکل از بازیگران، هنرمندان، نویسندگان، طراحان  و... مراحل پیش تولید خود را طی می کند.

 

بستان پیرا افزود: امسال این اثر هنری و نمایشی با تلاش ۱۷۰ نفر شامل ۵۰ بازیگر و بیش از ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی از یکم تا دوازدهم بهمن در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل به روی صحنه می رود.

 

نمایش، از متن کتاب کشتی پهلو شکسته گرفته شده است

در ادامه این نشست خبری کارگردان این اثر هنری با تشریح مراحل اجرای این نمایش گفت: متن نمایشنامه به قلم سید حسین فدایی حسین و برگرفته از کتاب کشتی پهلو گرفته اثر سید مهدی شجاعی است.

 

«علی اصغر پارسافرد» افزود: این کتاب، روایتگر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با زبان ادبی و داستانی است و مصائب ایشان را از زبان اطرافیان بازگو می‌کند و از پرتیراژترین کتاب‌های ادبیات داستانی ایران است.

 

وی با بیان اینکه کارگاه هایی شامل انتخاب بازیگر، شخصیت پردازی، اتود زدن و فن بیان برای بازیگران و عوامل این نمایش برگزار شده است، گفت: طی ماه های اخیر هر هفته چهار جلسه تمرین انجام شده و هر بازیگر بطور میانگین ۲۰ تا ۳۰ ساعت تمرین داشته است.

 

 

کلیه عوامل مجموعه به صورت افتخاری کار می کنند

مدیر پروژه نمایش بزرگ آیینی بانوی بی نشان هم در این نشست اظهار داشت:  این تئاتر به همت اعضای کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد برگزار می شود و کلیه عوامل این نمایش بدون دریافت حق الزحمه و به صورت افتخاری نقش آفرینی می کنند.

 

«سیدمجتبی هنرمند» افزود: گروه از ۸ مرداد ماه و با برگزاری کارگاه های مختلف فعالیت خود را آغاز کرد و تمرینات بازیگران از آذرماه در راستای متن نمایش و به صورت مستمر برگزار شده است.

 

بانوی بی نشان شخصیت حضرت زهرا (س) را با ابزار تئاتر معرفی می کند

کارشناس مذهبی نمایشنامه هم در این نشست خبری گفت: این نمایش مصداق بارزی از این سخن رهبر است که می فرماید«تئاتر منبر است» و این نمایش مصداق این سخن رهبری است.

 

حجت الاسلام دکتر «عبدالله عباسی» تاکید بر سادگی زندگی حضرت زهرا (س) و پرهیز از تجمل گرایی و نمایش ولایت مداری را از دلایل اساسی انتخاب متن نمایشنامه عنوان کرد و گفت: همچنین روایت ماجرای سقیفه نیز در متن این نمایش مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: برای ما مهم است که شخصیت حضرت زهرا (س) را جدای از آنچه در روضه ها بیان می شود، با ابزار تئاتر به جامعه معرفی کنیم.

 

در پایان این نشست خبری، پوستر اثر هنری بانوی بی نشان با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

 

نمایش «بانوی بی نشان» کاری از کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) عباس آباد شهرستان آران و بیدگل است که برای دومین سال پیاپی در این شهرستان اجرا می شود. این کانون طی چهل سال فعالیت فرهنگی هنری خود اجرای آثار نمایشی همچون  غیبت، همسفر، ستون مزاحم، آتشی در خرمن، دیار بی یار، شبیخون ،ریشه در خون،قالی، خواستگاری و نمایش های آیینی سپیده خونین، پیام سرخ و بانوی بی نشان را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است./
 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی سفر رئیس جمهور به گلستان آسیب های اجتماعی استان بوشهر جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان شهید شهرستان آران و بیدگل بانوی بی نشان آران و بیدگل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود

نمایش «دیوان تئاترال» نوشته محمود استادمحمد از ۱۷ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «دیوان تئاترال» نوشته محمود استادمحمد، به کارگردانی ایمان راد و ایمان حاج‌عظیمیان 17 اردیبهشت تا 25 خرداد، هر روز ساعت 17:45 به مدت 70 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

منصوره بنی احمد، ایمان ‌حاج ‌عظیمیان، ایمان ‌راد، علی ‌رضوانی، شهرزاد سادات صدر هاشمی، کیمیا ‌سامنی، هلنا ‌سعادت، شکیلا علی مردانی، حمید فرجادی، پارمین قدیری، مریم ‌قربانی، قاسم قنبری، آیناز کاوند، فاطمه زهرا مغانلو، سینا ‌مجد، امیر ‌مرسلی و ایلیا ‌موهبتی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند.

این نمایش اولین فعالیت حرفه‌ای گروه هنری مهشید به سرپرستی ایمان راد است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: شهاب ‌شریفی، نوازنده:  مانی مهربان، طراح گریم: سوگل بهرام‌پور، طراح صحنه: شهاب ‌شریفی، طراح لباس: هنگامه ‌ذوذهب، طراح پوستر و گرافیست: الهه ‌معینی، دستیاران کارگردان: نگار ‌خانی ‌پور، مسعود محمدنیا، دستیاران صحنه: محراب ‌عامریان، علی خاکپور، مریم اشرف زاده، دستیار لباس: تینا ‌عبدالحسینی، مجریان گریم: نسترن مجد، هلنا ‌سعادت، عکاس: دنا جم، حمید بازاری.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود