Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فضائلی کارشناس ارشد رسانه در گفت‎وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌تی‌وی و نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها گفت: هر فردی با آمریکا و ادعا‌های خلاف دولتمردان آمریکایی آشنا باشد، از دستگیری خانم هاشمی تعجب نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما با دولت آمریکا سروکار داریم که از حکومتی مثل عربستان سعودی حمایت می‌کند که این کشور در کارنامه‌اش قتل خاشقجی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و رسانه تصریح کرد: با توجه به سابقه آمریکا مبنی بر حمایت عربستان، برخورد غیر انسانی با افراد مختلف از جمله یک خبرنگار تعجب برانگیز نیست.

فضائلی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علی‌رغم وقاحت و رفتار‌های ضد بشری خود در آمریکا و سایر کشور‌ها، ادعا‌های گزاف حقوق بشری دارند که همین امر باعث تعجب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری یک خبرنگار بدون هیچ جرمی، برگ دیگری برای پرونده سیاه آمریکایی‌هاست، تاکید کرد: آمریکایی‌ها ضمن رفتار‌های نامناسب و شکنجه خانم هاشمی، هیچ‌گونه توضیحی برای رفتار خود ارائه نکردند و حتی مشخص نیست که او کجا نگهداری می‌شود که  این امر حاکی از رفتار غیرقانونی و غیر قابل توجیه آمریکاست.

فضائلی با بیان اینکه سیاست آمریکا، فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است، گفت: هرچند خانوم هاشمی شهروند خودشان است، اما شکنجه او به دلیل همکاری با یک شبکه بین‌المللی در ایران می‌تواند در چارچوب همین سیاست تحلیل شود.

کارشناس ارشد رسانه در پایان با ابراز امیدواری هرچه زودتر فراهم شدن اسباب آزادی خبرنگار پرس‌ تی‌وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجموعه‌های روزنامه نگاری دنیا و مجموعه‌های دفاع از حقوق بشر در موضوع دستگیری خانم هاشمی فعال شوند و اجازه ندهند که دولتمردان آمریکا رفتار نامناسب خود را با وی ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است