Web Analytics Made Easy - Statcounter


        

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حمید رضائیان اصل،مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بابیان اینکه این مجتمع صنعتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنانش توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند،اظهار کرد:با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌اندازی یک مرکز دانش‌بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی‌سازی وجود داشت را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائیان با اشاره به اینکه هر تهدیدی می‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد، گفت: درگذشته دانش تعمیرات ریگ‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود، با شروع تحریم‌ها ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم که توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و در زمینه‌ی تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم و امروز کشور در این زمینه خودکفاست.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه ایزوایکو به دانش ساخت انواع شناورها با استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته‌ گفت:این مجتمع نیازمند حمایت همه‌جانبه مجلس، دولت  است تا پروژه‌هایی که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد به شرکت‌های خارجی سفارش ندهند.

رضائیان بابیان اینکه دانشگاه باید در حوزه‌ منابع انسانی نیز ورود کند، گفت: دانشگاه باید با شناخت مشکلات صنعت نیروهای کارآمد را جهت رفع مشکلات صنعت تربیت کند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه پویا و کاربردی باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یک هزار قرارداد با شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود، گفت: همکاران من در وزارت نفت امسال از همه سالن‌های این نمایشگاه بازدید و نیازهای خدماتی و تجهیزاتی صنعت نفت را به سمع و نظر شرکت‌های داخلی توانمند خواهند رساند.

وی اضافه کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار قرار داده است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

اوجی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، در حالی که پارسال از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.‌

وی در خاتمه یاد آور شد: برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت هیچ محدودیتی وجود ندارد و از اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

کد خبر 6100497 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • امضای یک هزار قرارداد با شرکت های دانش بنیان
  • معدن بعد از نفت دومین زمینه ثروت آفرینی برای کشور است
  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد