Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن طی بیانیه‌ای اعلام کرد تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن امروز دوشنبه طی تماس تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی اش توافق کردند پیش از برگزاری دومین اجلاس بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با هم دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، هر دو وزیر موافقت کردند تا در صورت فراهم بودن شرایط، در اواسط ماه فوریه پیشنهادهای خود را در خصوص نشست آتی بین سران واشنگتن و پیونگ یانگ ارائه دهند. مایک پمپئو همچنین در مورد نتایج دیدار ترامپ با نماینده کره شمالی به کونو توضیح داد.

گزارش شده است کونو و پمپئو در این گفتگوی تلفنی، آمادگی خود را برای حل سریع شهروندان ژاپنی که در کره شمالی زندانی هستند را اعلام کردند.

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری‌سازی شدن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای به توافق‌های اولیه دست یافتند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد ترامپ تا پیش از پایان ماه فوریه برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. جمعه گذشته، ترامپ در واشنگتن با کیم یونگ چول، نماینده کره شمالی در خصوص نشست آتی گفتگو کرد.

توکیو به دقت مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ را رصد می‌کند تا شرایط لازم برای بحث درباره سرنوشت شهروندان ژاپنی مفقود شده در کره شمالی را به دست آورد. مقامات این کشور مدعی هستند در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی، ۱۷ شهروند ژاپنی از سوی نیرو‌های امنیتی کره شمالی ربوده شده اند. این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده از ۱۳ ژاپنی که در این کشور بازداشت شده اند ۵ نفر به ژاپن بازگشته و ۸ تن دیگر فوت شده اند.

خبرگزاری کیودو در سال گذشته گزارش داد که مقامات ارشد سازمان‌های اطلاعاتی ژاپن و کره شمالی از ۶ تا ۸ اکتبر مذاکرات محرمانه‌ای در مغولستان درباره مسئله ربوده شده گان ژاپنی برگزار کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • درگذشت مقام عالیرتبه در کره شمالی + عکس و جزئیات | او به هر ۳رهبر خدمت کرده بود | تمجید کیم جونگ اون از وی
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه