Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «احمد موسوي مبلغ» کارشناسي مسائل سياسي افغان گفت، آمريکا در مبارزه با تروريسم در افغانستان صادق نبوده است.
به گزارش روز دوشنبه پارس‌تودي؛ «احمد موسوي مبلغ» کارشناسي مسائل سياسي افغانستان در گفت وگو با راديو دري برون مرزي صدا وسيما گفت، درحال حاضر جنگ فيزيکي ضد تروريسم در افغانستان توسط افغانها انجام مي شود و آمريکا در اين روند نقشي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول خبرگزاري اطلس افغانستان افزود، با اينکه امکانات و تجهيزات جنگي در اختيار آمريکايي‌هاست اما اين نيروهاي امنيتي افغانستان هستند که در شرايط مختلف در مقابل تروريست‌ها از خود واکنش نشان مي دهند.
موسوي مبلغ تصريح کرد، نظاميان آمريکايي نه تنها نيروهاي امنيتي افغانستان را آموزش نمي دهند بلکه امکانات و تجهيزات نظامي را نيز براي ايستادگي در مقابل تروريست‌ها از آنها دريغ مي کنند.
اين روزنامه نگار افغان تاکيد کرد، همه شواهد نشان مي دهد که آمريکا به دنبال توانمند سازي نيروهاي امنيتي افغانستان براي مقابله با گروههاي تروريستي نيست.
عليرغم درخواست دولت کابل از آمريکا و «ناتو» براي تجهيز ارتش افغانستان به سلاح و تجهيزات لازم، طرف غربي نه تنها هيج اقدامي در اين خصوص انجام نداده بلکه همچنان به بهانه مبارزه با تروريسم علاوه بر افزايش نيروهاي رزمي خارجي در افغانستان، به ناامني و کشتار غيرنظاميان اين کشور دامن زده اند.
در حال حاضر حدود 14 چهارده هزارنظامي خارجي از جمله 11 هزار نظامي آمريکايي در افغانستان حضور دارند که در استراتژي جديد «دونالد ترامپ» قرار است دستکم 4 هزار نيوري نظامي ديگر به اين تعداد افزوده شوند.
حضور نظامي آمريکا از سال 2001 در افغانستان به بهانه مبارزه با تروريسم، تاکنون هيچ دستاوردي جز کشتار هزاران غيرنظامي افغان و تخريب زير ساخت هاي اين کشور نداشته است.
از سوي ديگر بر اساس گزارش‌هاي سازمان ملل، غيرنظاميان افغان سنگين‌ترين بها را در اين درگيري پرداخت کرده‌اند؛ درگيري‌اي که کشته شدن هزاران نفر را در پي داشته است.
141/118
کليدواژه آمريکا افغانستان کاخ سفيد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی