Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@07:50:27 GMT

تقوا توشه آخرت است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۴۰۱۴

  آیت الله علماء امام جمعه کرماشاه در خطبه های نماز جمعه گفت ، زراعت کننده همانی که برداشت خواهد کرد که در این دنیا کاشته است به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله  علماء خطیب جمعه کرمانشاه  در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه با اشاره به سخنان امیرمومنان در خصوص تقوا گفت: تنها چیزی که جایگزین ندارد تقواست؛ تقوا مایه سعادت و خوشبختی انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علما با اشاره به اینکه دنیا مزرعه‌ی آخرت است عنوان کرد: با توجه به تاکیدات ائمه معصومین و آیات کلام الله می‌توان به اهمیت انجام عمل خیر یا شر در دنیا پی برد؛ هرآنچه که در این دنیا کشت کنیم همان را در دنیای باقی برداشت خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: زراعت کننده همانی را برداشت خواهد کرد که در این دنیا کاشته است؛ قیامت به معنای نتیجه و محصول عمل است، هر اندازه که عمل خیر در آن دخیل باشد، محصول بهتری به دست خواهد آمد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام پیش رو عنوان کرد: ۲۸ آذر ماه سال روز حملات موشکی عراق به شهر دزفول است؛ مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس زبان زد خاص و عام بود چراکه با وجود تمام فشارهای نظامی اما همچنان مدافع آرمان‌ها و واقعیت های انقلاب هستند.

 

علما در خطبه های دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با خانواده های معظم شهدا خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب تاکید داشتند که مراقب سال ۹۸ و سال های آتی باشیم؛ دشمنان کمر همت بسته‌اند تا علیه منافع جمهوری اسلامی توطئه کنند؛ هشدار رهبر انقلاب نشانگر واقعیتی انکار ناشدنی است، واقعیتی که سال هاست ایادی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند و آن واقعیت انحلال نظام اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند دفاع مردم از منافع ملی وانقلاب بود، همانا دشمن بر نقاط قوت ما انگشت گذاشته و به دنبال آن است که ما را از داشتن این نقاط قوت منصرف کند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم ایران تنها با داشتن روحیه‌ی شهادت طلبی به مقابله با توطئه های دشمن قیام کرده‌اند یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی و 40 سال انقلاب اسلامی اثبات کردیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل روحیه ی شهادت طلبی مردم ایران قد علم کند.

علما تاکید کرد: در بیانات امامین انقلاب به کرات از روحیه ی ایثار و شهادت طلبی سخن به میان است؛ معمار کبیر انقلاب در همین باره فرمودند:

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • روز نحس وجود دارد؟
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»