Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش از تصویب نحوه ارزشیابی دروس شایستگی‌های پایه و غیر فنی شاخه کاردانش در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

مصطفی آذرکیش توضیحاتی در این باره ارائه و اظهار کرد: نحوه ارزشیابی دروس شایستگی‌های پایه، فنی و غیر فنی شاخه کاردانش از سوی شورای عالی آموزش و پرورش اخیرا به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این مصوبه دروس شایستگی‌های پایه و غیرفنی به استناد شیوه‌نامه مربوط، به صورت پودمانی ارائه و ارزشیابی می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این پودمان‌ها مستقل از یکدیگر بوده و نصاب قبولی هر یک از آنها ۱۲ است گفت: چنانچه دانش‌آموزی از هر پودمان در یک درس، نمره نصاب قبولی کسب کند، میانگین آنها به عنوان نمره درس در کارنامه ثبت می‌شود؛ در غیر اینصورت در کارنامه دانش‌آموز و در ستون مربوط به آن درس واژه " ناتمام" درج شده و دانش‌آموز موظف است آن پودمان را در طول دوره تحصیلی بگذراند.

آذرکیش افزود: برای دانش آموزانی که موفق به کسب نمره نصاب قبولی در هر پنج پودمان نمی‌شوند، در محاسبه معدل سالانه، نمره همه پودمان‌ها لحاظ خواهد شد و بر این اساس دفتر امتحانات تنظیم و کارنامه صادر خواهد شد.با رعایت موارد فوق، خلاصه سوابق تحصیلی دانش‌آموز نیز تنظیم می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر ، عامل رقابت‌های اقتصادی است گفت: نوآوری و فعال سازی چرخه تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار ، پیشرفت و توسعه کشور همگی در گرو اجرایی سازی برنامه‌های توسعه آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در این میان فراهم‌سازی زمینه‌های مهارت‌آموزی متناسب با نیاز بازار کار و همچنین کسب شایستگی‌های غیرفنی در راستای اشتغال مولد و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، کلید ایجاد اشتغال مولد، کارآفرینی و ارزش‌آفرینی در کشور است.

آذرکیش همچنین مدرسه‌محوری و مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین رویکردهای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و گفت: تلکیف سند تحول بنیادین توجه به همه ساحت‌های تعلیم و تربیت است و مدیران مدارس و معلمان باید به شرح وظایف و ماموریت‌های خود در اجرای سند تحول بنیادین آگاهی کامل را داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز تنها آموزش مهارت منجر به ایجاد شغل نمی‌شود بلکه باید به مقوله کارآفرینی در کنار آموزش‌های مهارتی توجه شود. باید دانش آموزان از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی سوق داده شده و از تاکید بیش از حد بر حوزه دانشی پرهیز شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش نیروی انسانی بازار کار اشتغال ترویج فرهنگ ایجاد اشتغال تعلیم و تربیت دانش آموزان آموزش و پرورش ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت کشاورزی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی