Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: تلقی ما این است که صادرکنندگان ارز را بازگردانده و به چرخه اقتصادی می‌آورند، ولی آنچه تاکنون به بازار نیما آمده حدود ۷.۵ میلیارد یورو ا. ست.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در توضیح اینکه پوری‌حسینی معاون شما و رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شده است، اظهار کرد: این موضوع را نشنیده‌ام و خبری از آن ندارم بحث ممنوع‌الخروجی را شما می‌فرمایید، همکاران من در این فاصله این موضوع را تکذیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد تغییر مکان دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ نیز گفت: موضوع جداسازی دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ از سازمان خصوصی‌سازی یک بحث جدیدی نیست، طبیعتاً یک نهاد ناظر نمی‌تواند در دل دستگاه مجری باشد و، چون اشتباهاً آنجا رفته بود، بعد از بررسی‌هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باید دوباره جدا شود و به معاونت اقتصادی که قبلاً نیز آنجا بود، برگردد.

وی تأکید کرد: ان شاءالله فردا هیأت واگذاری برگزار می‌شود و سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید مطرح و امیدواریم هیأت واگذاری آن‌ها را تأیید کند، زیرا می‌خواهیم رویکردمان را ترقی و جامعیت بدهیم و متفاوت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص اینکه آیا لغو واگذاری‌های اخیر صحت دارد، تصریح کرد: اساساً واگذاری بعد از آنکه کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد، به هیأت واگذاری آمده و پس از تصویب واگذار خواهد شد، اکنون موضوعی که در هیأت مصوبه برای لغو داشته باشد، نداریم و فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم. فردا سیاست‌های جدید بررسی خواهد شد و طی دو هفته اخیر جلسات را برگزار کردیم، اما برخی نمایندگان حضور پیدا نمی‌کنند و جلسات رسمیت پیدا نمی‌کند.

دژپسند در مورد بازگشت ارز صادرکنندگان طی سال جاری به کشور، گفت: دستورالعملی که تصویب و ابلاغ شده، به صادرکنندگانی که صادراتشان زیر یک میلیون یورو است، اجازه داده شده تا بتوانند بدون ارز در نیما به چرخه اقتصادی بیاورند و بین یک میلیون تا ۳ میلیون بتوانند ۷۰ درصد آن را بدون عرضه در نیما بچرخانند.

وی ادامه داد: تلقی ما این است صادرکننده ارز را برمی‌گرداند و در چرخه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی آنچه تاکنون در بازار نیما آمده حدود ۷.۵ میلیارد یورو است. البته ارقام متغیر است و از ۳۶ میلیارد یورو چیزی بین ۷.۵ میلیارد یورو مطرح است. جلسه‌ای که با فعالان بخش خصوصی داشتیم امیدوارم دوشادوش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی حرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یورو ارز سامانه نیما صادرکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • امروز با نیما: ختده سرد
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان