Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه آمارها نشان داد که فعالیت های پالایشگاهی در چین در سال ۲۰۱۸ به بالاترین رقم خود رسیده است، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۹ رسید.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از آنکه آمارها نشان داد که فعالیت های پالایشگاهی در چین در سال ۲۰۱۸ به بالاترین رقم خود رسیده است، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۹ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت اوایل امروز تا بالای ۶۳ دلار بالا رفت که بیشترین رقم از ابتدای سال ۲۰۱۹ بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۵ سنت، معادل نیم درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۵ سنت رسید. این اولین باری است ک در سال جاری میلادی قیمت نفت خام آمریکا به بالای ۵۴ دلار می رسد.

تحلیلگران گفتند، علت عمده رشد قیمت نفت کاهش تولید های اوپک بوده است. تجار همچنین گفتند، آمارهای اداره ملی آمار چین نشان می دهد که میزان فعالیت پالایشگاه های نفت چین در سال ۲۰۱۸ به رقم بی سابقه ۶۰۳.۵۷ میلیون تن، معادل ۱۲.۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده که ۶.۸ درصد بالاتر از یک سال قبل است و این دیگر عامل رشد قیمت نفت بوده است.

تقاضای بالا برای نفت در چین در حالی است که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ ضعیف ترین رشد را در طی ۲۸ سال اخیر داشته و از ۶.۸ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ درصد رسیده است.

هرچند این کاهش مطابق پیش بینی ها بوده و به اندازه ای که برخی تحلیلگران انتظار داشتند شدید نبوده است، اما کند شدن روند رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان بر رشد کل اقتصاد جهان سایه می افکند.

به رغم این نگرانی ها تحلیلگران معتقدند کاهش تولید اوپک و متحدانش احتمالا موجب تقویت قیمت ها خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه چین قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۸۱ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۷ تومان (۱.۸۹ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۹۸ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۶ تومانی به ۸۹۸ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۷ تومانی (۱.۹۳ درصد) به ۸۸۱ رسید.

 بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۷۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۵.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • ببینید | بخش‌هایی از هم‌خوانی جمعی از کارگران در ابتدای دیدار امروز با رهبر معظم انقلاب
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یورو رکورد زد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳