Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@21:53:27 GMT

نخست وزیر پاکستان امروز به قطر می‌رود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۵۰۳۷

نخست وزیر پاکستان عصر امروز (دوشنبه) برای نخستین‌بار در راس هیئتی بلندپایه وارد دوحه می‌شود و قرار است با امیر قطر گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری قنا قطر اعلام کرد، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر این کشور فردا سه شنبه در دفتر سلطنتی از عمران‌ خان، نخست وزیر پاکستان استقبال خواهد کرد. قرار است دو طرف درباره چشم‌انداز توسعه روابط همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف و آخرین تحولات کنونی در سطح منطقه و بین‌الملل به بحث و بررسی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع دیپلماتیک در سفارت پاکستان در دوحه به روزنامه القدس العربی اعلام کردند، سفر رسمی عمران ‌خان به دوحه با هیئتی متشکل از پنج یا شش وزیر یک روز طول خواهد کشید و گفت‌وگوهای دوجانبه با رهبران و مسؤولان قطر صورت خواهد گرفت و سپس نخست وزیر با پاکستانی‌های مقیم در دوحه در استادیوم "الوکره" دیدار می‌کند.

اخیرا امیر قطر پیامی شفاهی از نخست وزیر پاکستان درباره روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و توسعه آن دریافت کرده بود. شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در جریان استقبالش از شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان این پیام را تحویل گرفته بود.

در جریان این سفر، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر از وزیر خارجه پاکستان و هیئت همراه او استقبال کرد. همچنین شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با همتای پاکستانی خود دیدار و روابط دوجانبه، راه‌های حمایت و توسعه و آخرین تحولات منطقه به ویژه در افغانستان و نیز مسائل مهم مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

قطر و پاکستان روابط نظامی قوی با یکدیگر دارند و تعدادی توافق نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در راستای تحکیم همکاری نظامی در زمینه‌های مختلف امضا کردند که شامل توافق‌نامه اعزام نیروهای مسلح پاکستان به قطر در سال ۱۹۸۵، همکاری دفاعی در سال ۲۰۱۰ و توافق‌نامه‌های دیگر می‌شود.

از زمان شروع بحران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، پاکستان موضعی میانه‌ اتخاذ کرده و خواستار حل این بحران از طریق انجام مذاکرات است. احتمال می‌رود در سال جدید میلادی نیز تعدادی سفرها در سطح وزرا میان دو کشور صورت گیرد، همچنین طبق اعلام سفارت پاکستان در دوحه قرار است جعفر اقبال، وزیر مشاور پاکستان در امور دریانوردی در ماه مارس به قطر سفر کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پاکستان قطر عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان