Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:54:20 GMT

احداث و نوسازی ۱۶ مسجد در شفت در چهل سال انقلاب

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۵۰۵۶

احداث و نوسازی ۱۶ مسجد در شفت در چهل سال انقلاب

رحیمی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ۱۶ مسجد در شهرستان شفت احداث و نوسازی شده است.

«حمید رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تأثیرگذار است که در این چهل سال دستاوردهای فراوانی را برای این کشور و ملت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند، افزود: فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت خوبی برای مرور انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف است.

 

وی با اشاره به گزارش آماری فعالیت‌های اوقاف شفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 16 مسجد در شهرستان شفت احداث و نوسازی شده است.

 

رحیمی با اشاره به آمار بقاع احداثی و نوسازی شده در شهرستان شفت بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ساختمان بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) در  سال 1360 و بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) در سال 92 تاسیس شد.

 

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی یک موقوفه به نام موقوفه حاج حاکم نصیر رشتی در این شهرستان احیا شد، خاطرنشان کرد: موقوفه اسلام زاده( ساخت و تجهیز مرکز فرهنگی قرآنی در روستای تکرم و در جوار بقعه متبرکه شاه دریشان)، قطعه زمینی به متراژ 1280 متر مربع بعنوان پارکینگ بقعه متبرکه امامزاده احمد چماچا توسط آقای روح اله دولت نیا وقف شده است که در مراحل اولیه ثبت موقوفه است، این دو موقوفه وقف ایجاد شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه در بخش فرهنگی قرآنی 10 خدمت ارائه شده است، اظهار کرد: راه اندازی کلاس‌های حفظ قرآن کریم، شناسائی مربیان قرآنی شهرستان، راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، برگزاری مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و مصائب اهل بیت(علیهم السلام)، صدور احکام هیئت امناء بقاع متبرکه، اسکان زائرین در مهمانسرای بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری، بین المللی و مصری، استقرار تیم پزشکی رایگان در بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف، اجرای برنامه‌های سازمانی به منظور نیل به اهداف سازمان در مسیر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نظیر طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی و...، استقرار مبلغین اعزامی و بومی در بقاع متبرکه برای ارتقاء نیازهای دینی و معنوی مردم در بقاع متبرکه از خدمات فرهنگی قرآنی در شهرستان شفت در این چهل سال است.

 

رحیمی افزود: در بخش اجتماعی 10 خدمت نظیر استقرار تیم پزشکی رایگان در بقاع متبرکه، سامان دادن به وضعیت مردم در شرایط بحرانی نظیر آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم(ع ) که خدماتی نظیر اسکان آسیب دیدگان، در اختیار گذاشتن لوازم اولیه نظیر پتو و ... و همچنین رایزنی با کمیته امداد و حلال احمر برای دریافت لوازم ضروری جهت بهبود وضعیت آسیب دیدگان و رساندن آن لوازم به جامعه هدف، برگزاری جلسات توجیهی، هم اندیشی و کلاس‌های آموزشی یک جلسه‌ای برای خروج از بحران، انجام گرفته است.

 

وی گفت: در بخش اقتصادی 10 خدمت نظیر واگذاری موقوفات به آحاد مردم و رابطه استیجاری با آنان به منظور بهره‌وری موقوفات و همچنین بهبود معیشت مردم انجام گرفته است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت تصریح کرد: استفاده از مبلغین اعزامی و بومی و دعوت از چهره‌های سیاسی، انقلابی برای تبیین مسائل و چالش‌های روز و روشنگری در مواقع حساس نظیر انتخابات و ...، دعوت از آحاد مردم برای شرکت در مراسمات ملی مذهبی مانند حضور گسترده در راهپیمائی 22 بهمن و دعوت از آحاد مردم برای حضور و شرکت گسترده در انتخابات مختلف از خدمات سیاسی اداره اوقاف و امور خیریه شفت در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط حساس کشور که هجمه‌های مختلفی توسط دشمنان این انقلاب وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه تلقی می‌شود.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی سفر رئیس جمهور به گلستان حضرت زهرا س استان بوشهر آسیب های اجتماعی هرمزگان شورای عالی انقلاب فرهنگی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد دستاوردهای انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس