Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشناگربا اشاره به این مطلب که توسعه فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه ها پارامتر جدی برای ارزیابی جامعه فرهنگی محسوب می شود گفت: افزایش افراد کتابخوان موجب تقویت شاخص فرهنگی و کاهش آسیب ‌های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، علیرضا آشناگردر دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی  استان سمنان با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان مطلوب است بیان داشت: باید به محتوای کتابها توجه شود و کتابها به تناسب شرایط سنی در اختیار مخاطبان قرار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندارسمنان با تاکید براینکه باید از پتانسیل ‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود عنوان کرد:باید به دانش آموزان مهارت تند خوانی را آموزش داد.

 

آشناگرتصریح کرد: امکان سنجی ایجاد کافه کتاب با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه در نقاط مختلف این استان بررسی شود.

 

وی  با تاکید بر ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار جامعه افزود: زمینه سازی مطالعه و پرکردن زمان های خالی افراد در قالب راه اندازی کافه کتاب در فروشگاه ها، پارک ها و مراکز جمعیتی استان می تواند در آشنایی بیش از پیش مردم و کتاب تاثیر گذار باشد.

 

استاندارسمنان گفت: امروز با توسعه شبکه های جهانی و فضای مجازی، علاقه برای استفاده از روش های سنتی کتابخوانی و کتاب به صورت فیزیکی بسیار کمرنگ شده است و کتابخانه‌های دیجیتال و همچنین کتاب‌های صوتی می تواند در ترغیب افراد به مطالعه،بسیار راهگشا باشد.

 

آشناگر افزایش تعداد کتابخوان ها را از مولفه ها و شاخصه های اصلی توسعه کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی در یک جامعه فرهنگی برشمرد و افزود: عملکرد، درآمدها و هم چنین تخصیص اعتبارات در کتابخانه های استان سمنان نسبتأ مطلوب بوده اما نیاز است مطالبه سهم های درآمدی به خصوص از محل نیم درصد واریزی شهرداری های استان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: در دنیای امروز تنوع طلبی در بین کودکان گسترش یافته و تجدید نظر در طراحی کتابخانه ها، دوری از شکل و شمایل سنتی و استفاده روش های قدیمی ارائه کتاب، تزریق حس طراوت و شادابی در برنامه های مرتبط با کتابخانه ها از نیازهای ضروری موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور است.

 

استاندار سمنان با انتقاد از تمرکزگرایی در برنامه های کلان کشور گفت: کتابخانه های عمومی روستایی ویژه روستائیان و کودکان علاقمند به کتاب، در تمام نقاط استان تقویت شود تا کودکان و اقشار مختلف روستایی که به حوزه کتاب و کتابخوانی علاقه دارند به آسانی بتوانند در موضوعات مختلف به منابع مطلوب دست یابند.

 

 در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز گفت: کمک شهرداری ها بابت سهم نیم درصد از درآمدها، واریزی به کتابخانه های عمومی در سالجاری، 11 درصد افزایش داشته است.

 

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش افزود: سهم نیم درصد از درآمد شهرداری ها برای کتابخانه های عمومی در سال 97 با مبلغ 5 میلیارد و 330 میلیون ریال، نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

 

سماکوش گفت: در حال حاضربیش از 64 هزار و 75 نفر در استان سمنان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از این میزان 12 هزار نفر عضو خردسال کتابخانه‌ها ی عمومی استان هستند.

 

وی با بیان اینکه به ازای هر 9 هزار و 755 نفر در استان یک کتابخانه عمومی وجود دارد گفت: 55.8 درصد از اعضای کتابخانه های استان را بانوان و 44.2 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری طرح چله افتخار به مناسبت 40سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

 

سماکوش نیا  با اشاره به این مطلب که  امسال چند طرح شاخص توسط کتابخانه‌های عمومی استان در قالب طرح چله افتخاربه مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود بیان داشت: اجرای طرح‌های «نقاشی با محوریت انقلاب » در شهرستان‌های سمنان،مهدیشهر و سرخه، «لیگ کتابخوانی» در شهرستان شاهرود،«پویش انقلاب »در شهرستان دامغان و «40مدرسه و40کتاب» در شهرستان‌های گرمسار و آرادان از جمله طرح ها است.

 

وی از برگزاری مراسم تجلیل از نویسنده مطرح و متعهد انقلاب علیرضا قزوه در استان سمنان خبر داد.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به مناسبت‌های مختلف در حال برگزاری است خاطر نشان کرد:  استقبال شهروندان از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سطح استان سمنان  کم نظیر است.

 

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی  استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر،استاندار سمنان؛ نورعلی غلامحسین نیا سماکوش،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان؛ محمد دستورانی،رئیس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان؛ داوود فیض، رئیس بنیاد نخبگان استان ؛ عباس آلبویه، رئیس شورای اسلامی استان سمنان؛ جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی  استان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان در سالن غدیر استانداری برگزارشد.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان آسیب های اجتماعی اردبیل هرمزگان حضرت زهرا س شورای عالی انقلاب فرهنگی آمریکا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در هفته معلم دورهمی فرهنگی با همکاری موسسه اسفنجرد و شورای اسلامی در کتابخانه باقر العلوم (ع) عزآباد شهرستان اشکذر با حضور معلمان، کودکان و نوجوانان برگزار شد.

او بیان کرد: اعتلای جایگاه معلم در جامعه، ایجاد انگیزه در معلمین، گسترش و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در مدارس، محلات و جامعه از جمله اهداف هفته معلم است.

حفیظی اظهار داشت: آشنایی معلمان با تکالیف خود و تبیین حقوق جامعه نسبت به معلمان از جمله دیگر اهداف هفته بزرگداشت مقام معلم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور با محوریت هفته معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری در این کتابخانه برگزار شد.

او بیان کرد: معرفی کتاب‌های شهید مطهری همچنین قصه گویی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌ها در کتابخانه باقرالعلوم (ع) عزآباد بود و از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر شد.

حفیظی گفت: معلم همچون شمع می‌سوزد که روشنایی علم را گسترش دهد و کار معلمان بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به وسعت ایران
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند