Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، حیدر علی عابدی  با اشاره به اینکه مشکلات دارویی کشور مربوط به نقدینگی و مشکلات مدیریتی است گفت: بودجه‌ای که برای وزارت بهداشت تعیین می‌شود حدود 30 هزارمیلیارد تومان آن مربوط به درآمد اختصاصی است. معنی این درآمد اختصاصی این است که هزینه درمان کسانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند باید پرداخت شود یعنی کسانی که بیمه سلامت و یا تامین اجتماعی هستند یک مقدار را بیمه پرداخت می‌کند و باقی را بیمار می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کسی که باید به بیمارستان‌ها پول دهد بیمه‌ها هستند. زمانی که بیمارستان این هزینه را دریافت می‌کنند، هزینه داروساز، داروخانه، شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی را می‌دهند بنابراین زمانی که پول‌ها دستشان آمد شروع به برنامه‌ریزی و توسعه کارخانه‌هایی که برای تولید داروها دارند می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که این سیکل معیوب شود یعنی بیمه‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند به عبارت دیگر اگر بیمارستان‌ها پول به طلبکاران خود یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی ندهند، مشکل ایجاد خواهد شد. اگر طرح تحول سلامت فشار را روی دوش بیمه‌ها آورده بود و این همه بدهی صورت نگرفته بود، مسلما با نقدینگی که شرکت‌های دارویی می‌توانستند کسب کنند، مواد اولیه را قبل از خروج ترامپ از برجام تهیه می‌کردند و با این مواد اولیه، تولید خود را به حداکثر می‌رساندند و یا حتی قسمتی از تولیدات را به خارج از کشور نیز صادر می‌کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه صنعت دارو را به دلیل بدهی که بیمه‌ها به مراکز بهداشتی درمانی کشور دارند زمین‌گیر کردیم.

 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که آیا درست است که دولت بودجه خوبی برای تامین مواد اولیه نداده گفت: دولت بودجه‌بندی می‌کند و به بیمه‌ها برای آن دسته از هزینه‌هایی که نمی‌توانند پرداخت کنند کمک می‌کند و بیمه‌ها طبق نظمی که وجود دارد به طلبکاران خود پول پرداخت می‌کنند . این طلبکاران کسانی هستند که منجر به شبکه تولید دارو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اثرات منفی بدهی سنگین بیمه‌ها به داروخانه‌ها، ارائه خدمات نامطلوب است تصریح کرد: زمانی که داروخانه‌ها نتوانند طلب خود را از مراکز بهداشتی درمانی وصول کنند، بنابراین نمی‌توانند بدهی خود را به شرکت‌های دارویی دهند. یعنی کاهش نقدینگی و عدم توان شرکت‌های دارویی برای خرید مواد اولیه می‌تواند در سیستم تولید داروی کشور اختلال ایجاد کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت بیمه سلامت مشکلات دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران صنعت نیروگاهی کشور سخن می‌گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و تصریح کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر در دو مرحله، یک‌بار ۲۰ همت و یک بار هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و اخیراً هم ۲۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولید کنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه‌های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت‌ها به تولیدکنندگان برق و بخش‌های انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچک‌تر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت‌های توزیع هستیم تا خود شرکت‌ها در قبال وصول مطالباتشان مسؤولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند. تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می‌شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاه‌ها طی یک بازه زمانی ۳ ساله را که در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می‌کند.

کد خبر 6094669 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی