Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشته های امتحانی «سلامت و ترافیک» و «ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی» به رشته های آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۷ اضافه شد.

به گزارش مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی موضوع طرح نیروی انسانی برای مقطع کارشناسی ارشد و رشته های امتحانی جدید «سلامت و ترافیک» و «ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی» در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۷ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع بالاتر (از کارشناسی به مقطع کارشناسی ارشد) قبل از انجام خدمات موضوع قانون فوق الذکر، بلامانع است و متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون و ادامه تحصیل هستند.

همچنین راهنمای منابع آزمون ورودی رشته سلامت و ترافیک جهت دسترسی داوطلبان از طریق لینک معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام شده است.

مدارک مورد پذیرش، دروس، ضرایب امتحانی و منابع رشته امتحانی ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی نیز از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

رشته امتحانی ترکیبات طبیعی، دارویی و دریایی سال ۹۹- ۹۸ مدارک مورد پذیرش دروس و ضرایب منابع امتحانی دکتری عمومی داروسازی، کارشناسی در رشته های شیمی (تمام گرایش ها)، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه، زیست شناسی (تمام گرایش ها)، بیولوژی دریا، مهندسی منابع طبیعی محیط زیست و شیلات شیمی عمومی (۲)، آنالیز دستگاهی (۲)، بیوشیمی (۱)،  بوم شناسی دریایی (۱)، زیست شناسی دریایی (۲)، زبان عمومی (۲)

شیمی عمومی (ضریب ۲): شیمی عمومی چارلز مورتیمر - جلد ۱ و ۲ (آخرین چاپ)

آنالیز دستگاهی (ضریب ۲): نگرشی بر طیف سنجی، تألیف پاویا (آخرین چاپ)

بیوشیمی (ضریب ۱): Lehninger Devlin و Principles of Biochemistry و Text book of Biochemistry

بوم شناسی دریا (ضریب ۱):  Marine biology,levinton و  Biologi cal Oceanography,Parsons and Takahashi

زیست شناسی دریایی (ضریب ۲): Marine ecology,Otto kinne,part ۱to۳ و Marlne blogy,Nybakken

زبان عمومی (ضریب ۲)

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارشد پزشکی تصویب رشته وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پیامی ۱۵ اردیبهشت روز ماما را به فعالان این رشته تبریک گفت.

در این پیام آمده است: عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست که نبض حیات را در نوزاد متجلی می‌سازد و از جان مادر حفاظت می‌کند.

اکنون که سیاست‌های جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست نقش شما ماما به‌عنوان خط مقدم مراقبت‌های مادر و جنین و کلید سلامت خانواده بیش از هر زمان ارزشمند است.

همکاران ماما، همواره علم و تخصص را با عشق و ایثار، متعهدانه در راه اعتلای سلامت مادران و فرزندان این سرزمین نثار می کنند و برای تحقق این هدف، ذره ای از مسیر سبزی که در آن گام نهاده اند پا پس نکشیده اند و همچنان سربلند و پرافتخار با گام هایی استوار مشغول به خدمت رسانی هستند.

اینجانب فرارسیدن ‌روز ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی در مراکز درمانی و همچنین اساتید و دانشجویان گرانقدر فعال در این رشته در سطح کشور و استان بویژه در دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای همه شما عزیزان و خانواده های محترمتان سلامتی و بهروزی را خواهانم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار