Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:31:24 GMT

لذت خرید آنلاین از مزرعه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۵۴۱۰

لذت خرید آنلاین از مزرعه

این‌سو، اولین سایت ایرانی است که امکان تهیه و عرضه آنلاین موادغذایی ارگانیک در آن فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، در سال‌های نه چندان دور مردم اعتقاد داشتند که برای حفظ سلامتی باید محصولات غذایی مورد نیازشان را بدون واسطه و از محل تولید خریداری کنند. به همین دلیل در تمام ایام سال، شالیزارها، مزارع و باغ‌ها عموما محل رفت و آمد مردمی بود که فرسنگ‌ها راه را طی کرده بودند تا بتوانند غلات و میوه و سبزیجات سالم خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدها و با گذشت زمان اقبال مردم به این نوع از خرید کمتر شد.

بنابر اعلام این سو، چون از طرفی کشاورزان به پرورش محصول با استفاده از موادشیمایی روی آوردند و از طرف دیگر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم ترجیح دادند با صرف هزینه‌ای کمتر همان محصولی که کشاورزان عرضه می‌کنند را از محل زندگی‌خودشان تهیه کنند و یا جنس مشابه خارجی را بخرند و به این ترتیب دست مردم از تهیه موادغذایی طبیعی و سالم ایرانی کوتاه ماند.

زندگی باید طبیعی باشد

تولید و استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک به دست فراموشی سپرده شده بود تا اینکه اخبار مربوط به وجود پالم و سایر مواد مضر و سرطان‌زا در موادغذایی منتشر شد. انتشار این اخبار نگرانی عموم مردم را در پی داشت و این نگرانی به تغییر رویکرد آن‌ها در استفاده از موادغذایی غیرارگانیک منجر شد. پخش و پرورش محصولات طبیعی و ارگانیک خواسته اصلی مردم بعد از انتشار این اخبار بود. محصولاتی که علاوه بر تامین نیازهای اولیه بدن، ضرری هم نداشته باشند و سیل انبوهی از بیماری‌ها را به همراه نیاورند. در ابتدا کشاورزان روی خوشی به تامین این نیاز مردم نشان نمی‌دادند. زیرا تولید محصولی که در آن موادشیمیایی دخیل نباشد، بسیار پرزحمت و هزینه‌بَر بود و مسئولین نیز آن‌طور که باید از این فرایند حمایت نمی‌کردند.

مصائب تولید محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک، محصولات کشاورزی و دامی هستند که در آن کشاورز و دام‌پرور در تولید و فراوری محصول خود هیچ ماده شیمیایی را به کار نبرده باشد. یعنی مثلا برای کنترل آفت به جای استفاده از علف کش‌های شیمیایی، از روش‌های به نسبت سخت، مثل کشت دوره‌ای، پخش مالچ یا کودهای حیوانی بهره بگیرد و به جای اسپری کردن حشره‌کش‌های سنتزی و مصنوعی، بیشتر از مزایای حشرات و پرندگان در کنترل زادآوری حشرات مضر استفاده کند.

یا مثلا به‌ جای اینکه مثل یک دام‌پرور عادی برای رشد و مقابله با انواع بیماری‌ها از آنتی بیوتیک و ترکیبات هورمونی استفاده کند، دام‌های خود را با موادغذایی ارگانیک تغذیه کند و با به کار بردن روش‌های پیشگیرانه، رژیم غذایی متعادل، چرای دوره‌ای و تمیز نگه داشتن دائم محل اسکان دام‌ها، بیماری آن‌ها را کنترل کند.

زندگی ارگانیک در این سو

پافشاری مردم نسبت به برآورده شدن خواسته‌های طبیعی‌شان، مسئولین را وادار کرد تا با ارائه تسهیلات مناسب، کشاورزان و دام‌پروران را به تولید موادغذایی ارگانیک ترغیب کنند. تا جایی که بسیاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی را به سمت فعالیت در حوزه تولید و پخش این محصولات کشاند. حمایت مسئولان از کشاورزها و کارآفرین‌ها نتایج خوب و قابل توجهی را به همراه داشت اما این نتایج هم نتوانست رضایت مردم را در برداشته باشد. چرا که محصولات تولید شده هم گران هستند و هم دور از دسترس.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر محلی برای عرضه و ارائه محصولات این حوزه فراهم شود به مرور زمان و با ایجاد یک فضای رقابتی، هم قیمت موادغذایی ارگانیک پایین می‌آید و هم مردم می‌توانند بدون دغدغه و زحمت مواد مورد نیازشان را تهیه کنند. به نظر می‌رسد این سو همان محلی باشد که مورد نظر کارشناسان اقتصادی است.

سایت این‌سو  اولین سایت ایرانی است که امکان تهیه و عرضه آنلاین موادغذایی ارگانیک در آن فراهم شده است. تولید کنندگان ایرانی می‌توانند به راحتی محصولات‌شان را در این سایت معرفی و عرضه کنند و مردم هم می‌توانند پس از آشنایی با برندهای مختلف و مقایسه قیمت و کیفیت محصولات با هم، اینترنتی خرید کنند.

این سو هم‌اکنون با تحت پوشش قرار دادن حدود 33 هزار کالای ایرانی و 800 برند معروف داخلی، اولین نمایشگاه برندها، فروشگاه‌ها و کالاهای ایرانی محسوب می‌شود و توانایی این را دارد که در آینده‌ای نزدیک خلاء عرضه و تقاضای اصولی این گونه از محصولات را پر کرده و زندگی طبیعی و ارگانیک را به مردم هدیه کند.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود

رامش مهرآیین اظهار کرد: مصرف مکمل های ورزشی و داروهای تزریقی در بین مردان بسیار بیشتر از بانوان است و در بین پسرهای دبیرستانی که خیلی زود می خواهند به شکل و فرم بدنی مورد نظر خود برسند نیز مصرف بالایی دارد.

وی افزود: بعد از آنکه یک ورزشکار از سلامت کامل بدن خود توسط پزشک مطلع شد، تحت نظر متخصص تغذیه یا پزشک، متناسب با رژیم غذایی خود می تواند از مکمل های مجاز ورزشی از جمله انواع پروتئین ها، آمینو اسیدها، اسیدهای چرب مفید، کراتین و انواع کربوهیدرات ها استفاه کند.

مهرآیین با بیان اینکه مکمل های غیرمجاز شامل هر نوع فرآورده غیرمجاز در بدنسازی است که عوارض بسیار شدیدی برای کبد هم دارد، گفت: متاسفانه برخی مربی ها در باشگاه های ورزشی بدون داشتن اطلاع از عوارض دارویی، مشاوره های پزشکی در خصوص نحوه مصرف مکمل و تغذیه ارایه می دهند که این مساله می تواند برای ورزشکاران بسیار خطرآفرین باشد.

به گفته این مسئول، بازدید از باشگاه های ورزشی در خصوص جلوگیری از فروش مکمل های ورزشی در استان بی فایده است، چرا که مشاهده شده برخی مربیان ورزشی این مکمل ها را در خیابان و یا در خودروی شخصی خود به افراد ارایه می دهند.

وی ادامه داد: مصرف دارویی مکمل ها در مردان می تواند عوارضی از جمله ناتوانی جنسی، ناباروری، بزرگ شدن سینه و در زنان نیز رشد موهای زائد، ضخیم شدن صدا، پوست چرب و در دوران بلوغ نیز توقف رشد قدی، تیرگی پوست و رشد غیر طبیعی مو را برجای بگذارد.

مهرآیین اضافه کرد: همچنین مصرف مکمل های غیرمجاز نیز اختلال در عملکرد کبد، افزایس آنزیم های کبدی و سرطان را در بر می گیرد و توصیه می کنیم ورزشکارانی که مکمل های غیرمجاز مصرف می کنند هر ۲ ماه آنزیم های کبدی خود را اندازه گیری کنند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که سطح اطلاعات مردم در خصوص مصرف مکمل های هورمونی باید افزایش یابد و کلاس های آموزشی در این خصوص برای سنین مختلف باید برگزار شود، چرا که مصرف مکمل های ورزشی غیرمجاز توسط شخصی که بیماری زمینه ای دارد، می تواند به تشدید بیماری و یا حتی مرگ وی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • انواع مهتابی ال ای دی دیواری در الکتریکی آنلاین
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است