Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا تصويب طرح پيشنهادي دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور براي پايان دادن به بحران تعطيلي دولت در آمريکا را بعيد دانست.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، رئيس جمهور آمريکا بار ديگر بر لزوم اجراي طرح مرزي اش تاکيد کرد.
دونالد ترامپ گفت: متاسفانه نظام مهاجرتي ما به شدت از هم پاشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سالهاي طولاني بسياري از روساي جمهور ما به اين مسئله توجه نکرده اند. نوعي بحران انساني در مرزهاي جنوبي ما در جريان است. هزاران کودک در مرزهاي جنوبي ما هدف سوء استفاده شبکه هاي قاچاق انسان قرار مي گيرند. زنها نيز در مناطق مرزي هدف تجاوز به عنف قرار مي گيرند. مقادير انبوهي از مواد مخدر از طريق مرزهاي جنوبي وارد کشورما مي شوند. مي توان از ورود مواد مخدر به کشور جلوگيري کرد. ورود مهاجران غيرقانوني به کشورمان سبب از بين رفتن فرصتهاي شغلي مي شود. نبود نظارتهاي لازم در مناطق مرزي سبب بالا رفتن آمار جرم و جنايت از قبيل قتل مي شود.
وي افزود: مي خواهم اين وضع پايان يابد. مي خواهم اين وضع همين حالا متوقف شود. اينها شعار نيستند. بنده وقتي نامزد انتخابات رياست جمهوري بودم به مردم وعده دادم که اين بحران بايد پايان يابد و مي خواهم سر قول خودم باقي بماند. نظام مهاجرتي ما بايد مايه غبطه همه جهانيان باشد. مي توان اين مشکل را حل کرد البته مشروط به اينکه شجاعت سياسي لازم براي اين منظور وجود داشته باشد. دو حزب مطرح در واشنگتن بايد با هم در اين زمينه مذاکره کنند. بايد کشورمان را از عناصر افراطي نجات بدهيم. به همين علت امروز مي خواهم به کنگره طرحي ارائه کنم که از اين وضع بن بست خارج شويم. اگر بتوانيم در اين مسير متوقف شويم مي توانيم به نظام مهاجرتي خوبي دست پيدا کنيم. پيشنهادي در اين زمينه آماده کرده ام که امروز ارائه مي کنم. اين طرح پاسخي به فاجعه جاري در مرزهاي جنوبي کشورمان است.
ترامپ گفت: در هفته هاي اخير نشست هايي با اعضاي دموکرات کنگره داشته ايم تا به ديدگاههاي آنها گوش کنيم. اين مصالحه اي مبتني بر عقل سليم است که اميدوارم هر دو طرف (جمهوري خواه و دموکرات) به آن عمل کنند. اين طرح مي تواند سبب کاهش شديد ورود مواد مخدر به کشورمان شود. اين طرح شامل اختصاص هشتصد ميليون دلار براي کمک هاي بشردوستانه فوري در مناطق مرزي جنوبي و هشتصد و پنجاه ميليون دلار براي خريد تجهيزات شناسايي مواد مخدر در اين مناطق است. طرح ما دربرگيرنده اقدامات جدي براي نجات کودکان مهاجر از سوء استفاده ها است. ما در طرح مي خواهيم موانع فولادي در مناطق مرزي ايجاد کنيم که البته به صورت يکپارچه و سراسري نخواهد بود.

تشکر ترامپ از کساني که کار مي کنند اما حقوق نمي گيرند
دونالد ترامپ در حساب توئيتري خود نوشت: از تمامي کساني که براي کشور خود به سختي کار مي کنند و به آنها حقوق پرداخت نمي شود سپاسگزارم. شما ميهن پرستان بزرگي هستيد!
وي همچنين ادعا کرد اکنون بعد از دهه ها سوء استفاده، ما بايد براي حل بحران هاي انساني، جنايي و مواد مخدر در مرز هايمان با هم همکاري کنيم. ما پيروزي بزرگي به دست خواهيم آورد!

تصويب طرح ترامپ در کنگره بعيد است
رئيس دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا: طرح ترامپ بيانگر حسن نيت براي بازگرداندن اوضاع به شرايط طبيعي نيست.
رئيس دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا تصويب طرح پيشنهادي دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور براي پايان دادن به بحران تعطيلي دولت در آمريکا را بعيد دانست.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، نانسي پلوسي با صدور بيانيه اي طرح پيشنهادهاي دونالد ترامپ را تجميع طرح هايي توصيف کرد که قبلا رد شده بودند.
پلوسي افزود: دموکرات ها اميدوار بودند رئيس جمهور در نهايت آمادگي داشته باشد تا فعاليت دولت از سر گرفته شود و بحث هاي ضروري براي محافظت از مرزها پس از آن، پيگيري شود.
وي خاطر نشان کرد: طرح ترامپ بيانگر حسن نيت براي بازگرداندن اوضاع به شرايط طبيعي نيست. بعيد است طرح ترامپ در مجلس نمايندگان و سنا به تصويب برسد. پيشنهاد ترامپ تلاش براي دستيابي به معامله اي با کنگره است که اجازه بازگشايي سازمان هاي متعدد فدرال را بدهد.
در همين حال دموکرات هاي آمريکا مي گويند موضوع تازه اي در پيشنهادهاي جديد رئيس جمهور اين کشور درباره امنيت مرزها و پايان دادن به تعطيلي دولت فدرال وجود نداشت.
شبکه تلويزيوني راشاتودي اعلام کرد: دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در سخنراني خود خطاب به مردم اين کشور, پيشنهادهايي را درباره امنيت مرزها مطرح کرد و گفت اين پيشنهادها مي توانند به تعطيلي دولت فدرال آمريکا پايان دهند اما رهبري دموکرات ها در کنگره آمريکا اعلام کرد موضوع جديدي در سخنان ترامپ درباره امنيت مرزها وجود نداشت.

انتقاد تند شومر از طرح ترامپ براي خروج از تعطيلي دولت
 چاک شومر رهبر اقليت دموکرات هاي سناي آمريکا پيشنهاد ترامپ براي برون رفت از وضعيت تعطيلي دولت را مردود دانست.
وي در توييتر خود نوشت: "روشن است که رئيس جمهور (ترامپ) به اين نتيجه رسيده است که با تعطيل کردن دولت و آسيب زدن به اين تعداد عظيم از کارگران آمريکايي و خانواده هايشان، خودش و کشور را در وضعيتي توجيه ناپذير قرار داده است. متاسفانه او همچنان به دنبال راه حل هاي يک جانبه و غيرموثر است. فقط يک راه برون رفت وجود دارد: آقاي ترامپ، دولت را باز کنيد و بعد دموکرات ها و جمهوريخواهان مي توانند بحثي مدني داشته باشند و به راه حل هايي دوحزبي دست يابند.
اين رئيس جمهور بود که در وهله اول تصميم گرفت به شکل فردي قانون داکا و وضعيت مهاجرتي تي پي اس را لغو کند؛ پيشنهاد برگرداندن اين حمايت ها در ازاي ديوار، مصالحه نيست، گروگان گيري بيشتر است.

رأي گيري سناي آمريکا براي بازگشايي دولت فدرال
«ميچ مک کانل» رهبر فراکسيون جمهوريخواه مجلس سناي آمريکا از راي‌گيري براي طرح «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا درخصوص بازگشايي بخش‌هاي تعطيل شده دولت اين کشور، با وجود مخالفت نمايندگان دموکرات خبر داد.
ترامپ گفته بود که در چارچوب اين طرح پيشنهادي حاضر است در قبال تامين بودجه 5 ميليارد دلاري براي ساخت ديوار مرزي آمريکا و مکزيک، براي گروهي از پناهجويان غيرقانوني حق اقامت موقت صادر کند.
اين طرح همان ابتدا با مخالفت اعضاي دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا مواجه شد.
«نانسي پلوسي» رئيس اين مجلس در زمان ارائه اين طرح، آن را غيرسازنده خواند و گفت: دمکرات‌ها اميدوار بودند که رئيس جمهوري، تمايل به بازگشايي دولت داشته باشد تا در ادامه به گفت وگوهاي ضروري درخصوص مسائل امنيت مرزي پرداخته شود.
وي ادامه داد: بعيد است هيچ يک از مواد پيش بيني شده، در مجلس نمايندگان تصويب شود.
با وجود اين مخالفت، سناي آمريکا قصد دارد اين هفته طرح ياد شده را به راي بگذارد.
رهبر اکثريت جمهوريخواه سنا روز شنبه در اين ارتباط گفت که معتقد است اين طرح، زواياي مختلف خواسته‌هاي دو حزب اين کشور را مورد توجه قرار داده است.
مک کانل ادامه داد: قصد دارم اين هفته طرح را به جريان بيندازم. با همکاري دو حزب، سنا لايحه را به سرعت براي اقدام مقتضي به مجلس نمايندگان خواهد فرستاد.
با وجود اظهارات اين مقام جمهوريخواه، بعيد است طرح مورد اشاره در مجلس نمايندگان به تصويب برسد.
اختلاف‌ها برسر هزينه‌هاي ساخت و ساز ديواري است که دولت اين کشور مي‌خواهد در مرز با مکزيک بسازد.
تامين هزينه‌هاي اين ديوار که از وعده‌هاي انتخاباتي جمهوري آمريکا بوده، تاکنون مورد موافقت قانونگذاران آمريکايي قرار نگرفته است.
اين موضوع موجب رد لايحه بودجه از سوي کاخ سفيد و تعطيلي يک چهارم از نهادهاي دولت فدرال اين کشور به علت عدم تامين بودجه مورد نياز شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دولت آمريکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد