Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ امید قادری روز دوشنبه در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی تکیه معاون الملک به کاشی کاری‌های منحصر به فرد این تکیه اشاره کرد و افزود: این کاشی کاری‌ها به قدری منحصر به فرد و ارزشمند است که این تکیه را 'موزه کاشی تاریخ ایران' می‌نامند.
او به مشکلات حال حاضر که بنای تکیه را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه شهر کرمانشاه، در بحث هدایت آب های سطحی و در مسیر آب هایی که از زیر تکیه از گذشته عبور می‌کرده اند، بر اثر ساخت و سازهای صورت گرفته و ساخت دیوارهای بتنی بر لزوم برنامه ریزی و پی گیری های لازم برای رسیدن به یک تصمیم مناسب و عملیاتی برای ساماندهی آب های زیر زمینی به عنوان یک تهدید جدی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین از پروژه مرمت کاشی های تکیه معاون الملک و موزه مردم شناسی این مجموعه فرهنگی تارخی بازدید کرد.
مدیر مجموعه تاریخی معاون الملک نیز با بیان اینکه تکیه معاون الملک با قدمت 114 سال یکی از تکیه‌های تاریخی شهر کرمانشاه است، گفت: پروژه مطالعه آب های زیر سطحی محدوده تکیه معاون الملک از ابتدای سال جاری توسط شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با گمانه زنی در سه جبهه در حال اجرا است.
علیرضا برشاهی در خصوص مرمت کاشی های تکیه نیز افزود: پروژه مستند نگاری و مرمت کاشی های تکیه معاون الملک به عنوان یک کار مستمر از ابتدای سال جاری با همکاری یونسکو در دست اقدام است.
تکیه معاون الملک 114 سال پیش در شهر کرمانشاه، توسط حسین خان معین‌الرعایا بنا و سپس به همت حسن خان معین الملک تکمیل شد. این مجموعه از سه بخش اصلی حسینیه، زینبیه و عباسیه تشکیل شده و کاشی ‌کاری های زیبای آن در جهان بی‌همتا است.
در قسمت عباسیه 2 موزه فرهنگی با نام‌های گنجینه مردم ‌شناسی کرمانشاه و موزه پوشاک و زیورآلات استان کرمانشاه وجود دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایران جهان موزه یونسکو تکیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که پس از بهره برداری می‌توانند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملاً رایگان است.

وی همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در چهار طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تأسیسات) ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در این بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی و جمعی از مدیران دانشگاه هم حضور داشتند.

کد خبر 747994

دیگر خبرها

  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین