Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@17:49:48 GMT

مشعل آلاینده در خارگ خاموش شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۰۵۸

مشعل آلاینده در خارگ خاموش شد

به گزارش ایرنا، مرتضی مخلوعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح که توسط کارشناسان شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ عملیاتی شده از این پس گازهای همراه نفت به جای سوختن در فلر و آلودگی هوا برای استفاده به شرکت پتروشیمی خارگ تحویل می شود.
وی بیان کرد: با این اقدام درصد زیادی از آلودگی هوای منطقه کاهش و این سرمایه ملی که سال ها در فلر دود می شد و هوا را آلوده می کرد از این پس تبدیل به محصولات قابل استفاده در صنایع مختلف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مخلوعی افزود: با توجه به رویکرد مثبت مدیریت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد صفر شدن مشعل سوزی (فلرینگ) در منطقه خارگ باشیم.
وی ادامه داد: همزمان با روز ملی هوای پاک، پاکسازی و درختکاری در جزیره خارگو نیز انجام شد.
مخلوعی بیان کرد: جزیره خارگو با طول پنج کیلومتر و عرض سه کیلومتر در ضلع شمالی و به فاصله سه کیلومتری از جزیره خارگ واقع شده و خالی از سکنه است.
وی اضافه کرد: امسال همزمان با روز ملی هوای پاک شماری از دوستداران محیط زیست در اقدامی شایسته نسبت به درختکاری در این جزیره اقدام و همزمان قسمتی از این جزیره نیز پاکسازی شد.
مخلوعی ادامه داد: خارگ دارای خاک بسیار حاصلخیزی است که با وجود بارش های مناسبی که امسال صورت گرفته بسیار سرسبز شده و محل بسیار مناسبی برای جمعیت آهوان ساکن در این جزیره شده است.
وی گفت: با توجه به ساحل ماسه ای مناسب این جزیره جایگاه امنی برای زمستان گذرانی و جوجه آوری پرندگان مهاجر زمستان گذران است که هر ساله و با شروع فصل سرما به این جزیره وارد می شوند.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که علاوه بر مخازن و اسکله های صادراتی و نفت و پتروشیمی و متانول دارای منطقه زیست محیطی پرورش و نگهداری آهوان است.
این جزیره با 20 هزار نفر جمعیت در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در ابهای خلیج فارس واقع است.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خلیج فارس دوستداران محیط زیست زمستان زیست محیطی سرمایه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک ۲۰۲۴ با تدابیر امنیتی شدید به فرانسه رسید

 مشعل المپیک ۲۰۲۴ تحت تدابیر شدید امنیتی وارد فرانسه شد.

به گزارش تسنیم، کشتی بادبانی «بِلِم» فرانسه حامل مشعل بازی‌های المپیک 2024 پس از سفر 12 روزه دریایی از بندر پیرئوس یونان به مارسی رسید.

این کشتی یک اثر تاریخی قرن نوزدهمی محسوب می‌شود که نخستین سفر خود را در سال 1896 انجام داد. کشتی فرانسوی در ابتدا سفرهایی به برزیل برای انتقال کاکائو داشت، سپس به یک کشتی تفریحی و پس از جنگ جهانی دوم به یک کشتی آموزشی تبدیل شد. در سال 1984 نیز کشتی بِلم به عنوان یک اثر تاریخی معرفی شد.

مشعل المپیک پس از ورود به مارسی باید تقریباً تمام فرانسه را در مسیری از پیش آماده شده طی کند تا در نهایت در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 به پاریس برسد.

در این باره و بنا به دلایل امنیتی، مقامات فرانسوی چندین مسیر جایگزین برای حرکت مشعل المپیک در نظر گرفته‌اند.

مشعل المپیک روز سه‌شنبه 28 فروردین در محوطه باستانی المپیا در یونان طی مراسمی و با حضور مقامات سیاسی و ورزشی از جمله رؤسای جمهوری یونان و فرانسه روشن شد و سپس سفر 5 هزار کیلومتری خود را آغاز کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشعل المپیک ۲۰۲۴ با تدابیر امنیتی شدید به فرانسه رسید
  • قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌
  • بازسازی‌ کانال آب‌های سطحی بزرگراه یادگار امام (ره) 
  • ورود مشعل المپیک به فرانسه
  • (ویدئو) بیماری‌های خاموش، اما کشنده!
  • روشی ساده و کم‌هزینه برای کاهش استرس
  • بیماری‌های خاموش اما کشنده! (فیلم)
  • مشعل المپیک پاریس فردا با استقبال 150 هزار نفر وارد بندر مارسی می‌شود
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود