Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد یک پنجم از اشتغال‌های کشور توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: در طول دوران خدمت این نهاد، ۷۰۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، در سفر به استان کردستان و جلسه با مدیران این نهاد، عنوان کرد: افتخار کمیته امداد این است که در طول ۴۰ سال گذشته به این موفقیت دست یافته که قشر محروم جامعه را به افرادی مولد و خودکفا تبدیل کند و این دستاورد مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از طریق این نهاد به خانوار‌های تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: سال گذشته ۱۷۳ هزار شغل در سطح کشور برای مددجویان کمیته‌امداد ایجاد شد که این عدد در ۹ ماهه نخست امسال به ۸۲ هزار شغل رسیده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت این نهاد، ۷۰۰ هزار خانوار نیازمند به خودکفایی کامل رسیده اند، ادامه داد: سخت‌ترین کار در حوزه اقتصاد، اشتغال زایی است و سختی این کار در رابطه با محرومین دو برابر می‌شود؛ چون این افراد با محدودیت‌های زیادی در زندگی مواجه بوده‌اند، ولی با این وجود این نهاد با بهره گیری از علم و دانش روز و با تلاش شبانه روزی توانسته است در کنار سایر خدمات در حوزه اشتغال زایی موفق عمل کند.

وی افزود: یک پنجم از تعداد شغل‌های ایجاد شده در سطح کشور توسط کمیته امداد صورت گرفته است که این شغل‌ها از نظر کیفیت، یک چهارم شغل‌های کل کشور را شامل می‌شود و این موفقیت نتیجه یک کار تیمی و فرایند کاری است که از طریق استعداد سنجی، آموزش، مشاوره و نظارت دقیق بر شغل‌های ایجاد شده افراد تحت حمایت حاصل شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد مدلی مناسب برای حل اشتغال کشور ارائه داده است، عنوان کرد: دانش، خلاقیت و نوآوری نخستین عنصر و ارتقاء انگیزه‌ها و توسعه ذی نفعان دو عنصر دیگر در زمینه توسعه اشتغال نیازمندان هستند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کارآفرینان، متخصصان اشتغال زایی در جامعه هستند که باید از علم و تجربه آن‌ها بهره برد، گفت: راهبران شغلی، خیران کارآفرین و جهادگران کارآفرین سه گروه از اقشار جامعه هستند که کمیته امداد با ایجاد تعامل با آن‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های هر یک از این افراد در جهت اشتغال زایی برای مددجویان این نهاد استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قشر محروم اشتغال در کمیته امداد افتخار کمیته امداد ایجاد شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی