Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@21:26:34 GMT

دست خالی «خلیل‌زاد» از سفر به پاکستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۲۹۲

دست خالی «خلیل‌زاد» از سفر به پاکستان

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «زلمی خلیل زاد» نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان از 17 الی 20 ژانویه در پاکستان حضور داشت.سفر خلیل زاد به پاکستان ادامه روند سفر وی برای مذاکرات صلح افغانستان بود که از ماه دسامبر آغاز شد.

خلیل‌زاد دور تازه سفرهای خود به کشورهای منطقه را در تاریخ 8  ژانویه آغاز کرد که وی در آن از امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هند، چین، افغانستان و پاکستان دیدار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده آمریکا با عمران‌خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و درباره پیشبرد اهداف مذاکره با طالبان به تبادل نظر با آن‌ها پرداخت.
وی در ادامه این سفر با تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد و درباره ادامه همکاری برای پیشبرد اهداف مذاکرات صلح افغانستان به رایزنی با وی پرداخت.

پاکستان تلاش کرد مقدمه ادامه مذاکرات صلح در اسلام‌آباد را فراهم کند و خلیل زاد منتظر دیدار با نمایندگان طالبان بود.
خلیل زاد که در نهایت از دیدار با نمایندگان طالبان ناامید شده بود با ژنرال قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان دیدار و به وی اطمینان داد که آمریکا به دنبال صلح پایدار در افغانستان است.

در نهایت زلمی خلیل زاد در پیام توییتری خود نوشت: این تصور طالبان و برخی افراد اشتباه است که آمریکا از یک سو به دنبال ادامه مذاکره است و از طرف دیگر جنگ در افغانستان را نیز ادامه می‌دهد.

وی افزود: می‌خواهم به وضوح و روشنی اعلام کنم که آمریکا فقط به دنبال صلح در افغانستان است و برای این منظور حاضر است با تمام گروه‌های افغانستانی از جمله طالبان به توافق برسد.

خلیل زاد تأکید کرد: آمریکا ملاحظات تمام کشورهای همسایه افغانستان و گروه‌های موجود در این کشور را در نظر دارد و هیچ یک از آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد.
نماینده آمریکا از تلاش‌های پاکستان برای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان ابراز رضایت کرد.

با اینکه نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان مدت زمان مأموریت خود در پاکستان را تمدید کرد اما موفق به دیدار با نمایندگان طالبان نشد.مقامات پاکستانی تلاش زیادی کردند که طالبان را وادار به مذاکره با نماینده آمریکا کنند اما آنها نیز موفقیتی در این زمینه نداشتند.

حتی دستگیری «حافظ محب الله» وزیر اوقاف طالبان در زمان حکومت این گروه در افغانستان که از پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه بازداشت شد تأثیری در این زمینه نداشت.

یک مقام بلند پایه پاکستانی به شرط فاش نشدن نامش در گفت و گو با برخی رسانه‌ها گفت: پاکستان نتوانسته نظر طالبان برای دیدار با زلمی خلیل زاد را جلب کند و ادامه مذاکره به بن بست رسیده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان در پیام توییتری خود خبر اعلام آمادگی این گروه برای برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح در اسلام‌آباد را رد کرد.
مجاهد تأکید کرد: طالبان به هیچ وجه با دولت افغانستان مذاکره نخواهد کرد و تعیین تاریخ خروج نیروهای آمریکایی شرط ادامه مذاکرات صلح است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 روز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور، با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته است که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار مین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار مین جاسازی‌شده در یک ماشین حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

این گزارش تصریح کرده است در تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

گفتنی است که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

این آمار قربانیان ناشی از حملات داعش در حالی ارایه می‌شود که طالبان همواره حضور فیزیکی جنگ‌جویان گروه داعش را در افغانستان رد کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان