Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت اله یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حدود 280هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است، اظهارداشت: بروجرد با برخوردار بودن از 175 اثر و بنای تاریخی ثبت شده دارای خانه های تاریخی، مسجد و حمام و اشیا تاریخی فراوان می باشد که حفاظت از این آثار نیازمند توجه ویژه است.
وی افزود: هم اکنون 20 مسجد تاریخی این شهرستان نیازمند مقاوم سازی، بهسازی و مرمت هستند که از جمله این مساجد از نظر شاخص مسجد جامع و از نظر وسعت مسجد امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: سال گذشته 21 قلم اشیا تاریخی و سال جاری نیز 18 قلم اشیاء تاریخی مجموعه طباطبایی دراین شهرستان مرمت شد.
یارمحمدی اضافه کرد: مرمت بناهای تاریخی در روستاهای قلعه هزار جریب، بافت تاریخی روستای کوشکی وحمام تاریخی روستای گیجالی انجام شده است.
وی همچنین از مرمت و بهسازی 6 بنای تاریخی در قالب استحکام بخشی، کف سازی، احیا بخش های آسیب دیده و بدنه سازی این شهرستان در حال انجام است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان بروجرد را 400 اثراعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 175 اثر و بنای تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده و مقدمات ثبت10 بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال انجام است.
یارمحمدی گفت: با همکاری ستاد بازآفرینی که زیر نظر راه و شهرسازی فعالیت می کند اقدامات فراوانی در زمینه حفاظت از بناهای تاریخی بروجرد و نظارت میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته که از جمله آنها حفاظت از بازار تاریخی و آغاز عملیات حفاظت از سرای حافظیه و سرای قیصریه است.
وی افزود: در سال جاری 6حمام تاریخی و قدیمی این شهرستان با اعتباری حدود 10 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد که از جمله آنها حمام تاریخی سید بحرالعلوم، حمام سید در محله قدغون، حمام تاریخی اشترینان و نیزحمام روستای گیجالی و کوشکی می باشد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: 43 حمام تاریخی و قدیمی از دوره های قبل در بروجرد وجود دارد که براساس اولویت بندی مرمت، بهسازی و بازسازی می شوند.
یارمحمدی تا کنون چهارحمام تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و با توجه به تعداد بالای حمام های تاریخی درکل کشور امکان مرمت همه آنها وجود ندارد و تنها حمام هایی که دارای پروانه ثبتی هستند اقدامات مرمتی، حفاظتی و تغییر کاربری آنها صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: قدیمی‎ترین حمام این شهرستان حمام امام جمعه با قدمت 400سال و حمام سید بحرالعلوم که هم عصراین حمام است ولی الحاقاتی در عصر قاجار داشته است.
شهرستان بروجرد دارای 175 بنای تاریخی ثبت شده است.
6052/7273
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آثار تاریخی امام خمینی راه و شهرسازی شاخص صنایع دستی و گردشگری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: لازم است مرمت پل تاریخی زمان‌خان شهرستان سامان مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامرضا چهلگردی در اجلاس شورای اسلامی استان، با اشاره به اینکه تمام سدهای کشور تحت نظارت شرکت منابع آب ایران مدیریت می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیریت سد زاینده‌رود نیز در اختیار وزارت نیرو یا کارگروهی متشکل از دو استان قرار گیرد.

وی افزود: رهاسازی بی‌موقع آب سد زاینده‌رود و مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان باید بیش از پیش مدیریت شود، وضعیت سد زاینده‌رود در سطح بحرانی قرار دارد و رهاسازی آب بدون توجه به شرایط آتی، موجب بحران کم‌آبی در تابستان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور است، گفت: بحران کم‌آبی در تابستان و در اوج گرمای تابستان، باعث خواهد شد وزارت نیرو اقدام به قطع برق و آب باغات حاشیه زاینده رود کند که این امر خسارت جبران‌ناپذیری به باغات شهرستان‌های سامان و بن وارد خواهد کرد.

چهلگردی با اشاره به لزوم مرکچمت پل تاریخی زمانخان شهرستان سامان، عنوان کرد: بازگشایی با دبی بسیار بالای آب زاینده‌رود یکی از دلایل ریزش پایه‌های پل تاریخی زمانخان است.

وی پیگیری رفع مشکل و اعطای مجوز و تعیین تکلیف ساخت پروژه خیری دی کلینیک شهرستان سامان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیر، همکاری مسئولین ذی‌ربط برای انجام پروژه از ضروریات است. رفع موانع در اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان جهت انجام پروژه‌های خیری شهرستان سامان باید در دستور کار قرار گیرد. 

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود