Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون نظارت مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس وظیفه پایش اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را برعهده دارند و متخلفین از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، غلامرضا اسدالهی در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: اجرای این قانون از طرف معاونت نظارت مجلس پیگیری می‌شود، جدیدا احکام مربوط به این موضوع را در کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس را استخراج کرده‌ایم و به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است تا این کمیسیون از دستگاه‌های مختلف اجرای قانون را بخواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را پایش می‌کنند

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد مشمول این قانون نباید ادامه خدمت داشته باشند، بیان کرد: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت پیگیری می‌کنند تا میزان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشخص شود، اکنون ارزیابی دقیقی از از میزان اجرا این قانون را نداریم.

وی با بیان اینکه خطاب حکم قانون منع به کارگیری بازنشستگان به همه دستگاه‌های دولتی است و باید دستگاه‌ها میزان عملکرد خود به قانون را اعلام کنند، افزود: پایش اجرای این قانون نیز بر عهده معاونت نظارت مجلس است که اکنون این پایش انجام را به صورت مستقیم انجام می‌دهد از طرف دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌های دولتی است.

اسداللهی با بیان اینکه فسلفه قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصلاحاتش، آن بود که هم ترازی‌ها حذف شود، ادامه داد: در این قانون به صراحت افرادی که از شمول بازنشستگی معاف شده‌اند یا بازنشستگانی که می‌توانند ادامه خدمت بدهند را مشخص کرده است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که همتراز معاونین وزرا هستند نیز نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و مشمول این منع می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بد نبوده اما اظهار نظر دقیق در این زمینه باید پس از تهیه گزارش انجام شود، افزود: تهیه گزارش از اجرای این قانون زمان می‌برد، از یک ماه قبل به احکام قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به کمیسیون اجتماعی اعلام کرده است.

اسداللهی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس باید اجرای احکام قانون منع به کارگیری بازنشستگان را ا از دستگاه‌ها بخواهد تا مشمولین این قانون نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان تازه اجرا شده و متخلفین از این پس به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت