Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@09:11:49 GMT

۳ علامت اصلی وقوع سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۴۷۳

دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی با اشاره به ۳ علامت اصلی وقوع سکته مغزی گفت: زمان طلایی نجات بیمار و درمان موفقیت آمیز تا 4.5 پس از سکته است.به گزارش بلاغ،سید حسین آقامیری درآستانه برگزاری یازدهمین کنگره سکته مغزی در ارتباط با علائم سکته مغزی گفت:‌انحراف صورت، ضعف دست یا پا و تغییر تکلم به صورت ناگهانی باید جدی گرفته شود چرا که بروز یک دفعه‌ای این علائم نشانه‌های سکته مغزی است و باید در زمان طلایی به بیماری کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده‌ها اگر تصور می‌کنند زمان رسیدن نیروهای اورژانس به طول می‌انجامد باید قبل از تمام شدن زمان طلایی ۴.۵ ساعته بیماری خود را به مرکز درمانی که ترجیحاً مجهز به ارائه خدمات ویژه به بیماران سکته مغزی است برسانند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اورژانس تهران مجهز به آمبولانس‌های ویژه شده که خدمات مناسبی را به بیماران دچار سکته مغزی ارائه داده و هماهنگی‌های لازم را جهت دریافت کمک‌های لازم به بیمار انجام می‌دهند.

متخصص مغز و اعصاب در ارتباط با تأثیر تحریم‌های دشمنان بر روی درمان و داروهای سکته مغزی گفت:‌درمان این بیماری دو قسمت دارد که قسمت اول در زمان ۴.۵ اول پس از بروز سکته است و به بیمار داروی اکتیلیز ارائه می‌شود و خوشبختانه این دارو به کشور وارد شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

آقامیری تصریح کرد:‌ البته نمی‌توانیم این دارو را به همه بیماران ارائه دهیم چرا که برخی از این افراد مصرف قرص وارفارین به علت فشارخون دارند و یا ۴ ساعت ونیم طلایی آنها گذشته است بنابر این باید آنها را به بیمارستان‌هایی که مرکز سکته مغزی هستند و دارای آنژیوپلاستی هستند انتقال داد تا بتوان لخته را از مغز خارج کرد.

وی بیان داشت: بیمارستان‌ها نیاز به تجهیزات و وسایل خاص و همچنین نیروی فلوشیپ نورواینترونشن نیاز دارند که تحریم‌ها در زمینه این تجهیزات ما را با مشکل مواجه کرده چرا که قیمت‌ها بالا رفته و بیمارستان‌ها زیاد است و تحریم‌ها و معضلات به این مسئله دامن زده است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: معضل دیگری که اکنون با آن سر و کار داریم این است که بخشی از همکاران ما در بیمارستان‌ها با درمان‌های جدید سکته مغزی آشنا نیستند بنابر این برای انجام اقداماتی همچون ترومبکتومی همکاری لازم را نمی‌کنند.

گفتنی است؛ یازدهمین کنگره سکته مغزی اول تا سوم اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی در بزرگراه حقانی برگزار می‌شود و اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره حضور و جدیدترین دستاوردهای در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرزین رضازاده پنجشنبه شب در این زمینه افزود: عصر امروز در کمربندی ارومیه و مسیر روگذر مدرس تعداد ۹ دستگاه خودرو با هم برخورد کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شدت این تصادف در حدی نبود که فوتی داشته باشد.

رضازاده اضافه کرد: ۹ مصدوم این حادثه با اقدامات پیش‌بیمارستانی در محل درمان و ۲ نفر برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اعزام شدند.

حال عمومی ۲ نفری بستری در بیمارستان مساعد گزارش شده است.

کد خبر 6088766

دیگر خبرها

  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد