Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@19:37:08 GMT

بی توجهی به بخش خصوصی در بودجه ۹۸

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۵۰۶

بی توجهی به بخش خصوصی در بودجه ۹۸

حسین سلاح ورزی گفت: بخش خصوصی در بحث تدوین بودجه پیشنهادات خوبی ارائه داد، ولی متاسفانه توجه چندانی به این پیشنهادات نشد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته حسین سلاح ورزی، امسال برخلاف رویه سال های گذشته از بخش خصوصی در فرآینده تدوین لایحه بودجه استفاده شد. 

وی همچنین اظهارداشت: نقش نمایندگان اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در تدوین لایحه بودجه سال آینده بسیار پر رنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی در بحث تدوین بودجه پیشنهادات خوبی ارائه داد ولی متاسفانه توجه چندانی به این پیشنهادات نشد.

وی در ادامه افزود: کاهش وابستگی لایحه بودجه به نفت با گسترده تر شدن پایه های مالیاتی مانند مالیات بر مجموعه درآمدها و مالیات بر عایدی سرمایه از جمله این پیشنهادات بود.

سلاح ورزی تصریح کرد: بدون شک با ایجاد در آمد مالیاتی پایدار و با ثباتی برای دولت به تبع کاهش وابستگی بودجه به نفت هم تحقق پیدا می کند.

وی همچنین بازنگری در ساختار و همینطور بحث تجدید ارزیابی دارایی شرکت های دولتی را از دیگر پیشنهادات اتاق بازرگانی اعلام کرد و گفت: سهم عمده بودجه سالیانه کشور مربوط به شرکت های دولتی است. 

معاون اتاق بازرگانی ایران هدفمند کردن معافیت های مالیاتی را از پیشنهادات مهم و محوری این اتاق بر شمرد و افزود: معافیت های مالیاتی باید به بخش های اختصاص یابد که منجر به افزایش تولید ملی شود. 

وی بیان داشت: نهاده های عمومی غیر دولتی دارای کارکرد و منابع اقتصادی بالا نباید در زمره نهادهای مشمول معافیت از مالیات قرار گیرند.

سلاح ورزی گفت: برای تحرک در تولید باید فشار مالیاتی بر روی اشخاص حقوقی غیر دولتی کاهش یابد. 

وی افزود: اگر پایه های مالیاتی جدیدی در بودجه سال آینده تعریف می شد مثل مالیات بر عایدی سرمایه اعم از مسکن، طلا و ارز، نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای خارجی که مشابه تولید داخل ندارد ضمن تحقق درآمد مورد نظر دولت در حوزه مالیات موجب می شد فشار زیادی به اشخاص حقوقی تولیدی غیر دولتی وارد نشود. 

معاون اتاق بازرگانی ایران انتشار بی رویه اوراق تعهد زا را از دیگر پیشنهادات محوری این اتاق عنوان کرد و گفت: بطورکلی در تدوین فرآیند بودجه های سالیانه حجم قابل توجهی اوراق تعهد زا منتشر و این تعهدات به آینده موکول می شود.

وی در ادامه تعیین نرخ ارز بر اساس سیاست های پولی نه بودجه ای، استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای تکمیل پروژه های عمرانی و غیره را از دیگر محور های اصلی پیشنهادات اتاق در فرآینده تدوین لایحه بودجه سال آینده برشمرد. 

 

رادیو اقتصاد 

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BqK برچسب ها: بودجه ، بخش خصوصی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بودجه بخش خصوصی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی