Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حضور نیافتنش در نشست ضد ایرانی لهستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در نشست ورشو که قرار است با تمرکز روی ایران برگزار شود شرکت می‌کند یا نه؟ پاسخ داد: من در آن روزها قرار است در نشست اتحادیه آفریقا شرکت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، در روزهای برگزاری این نشست در بروکسل و حتی در اروپا حضور ندارم.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته از قصد کشورش و لهستان برای برگزاری نشستی در ورشو برای بررسی وضعیت خاورمیانه خبر داد و گفت که تمرکز این نشست روی ایران قرار دارد. وی همچنین گفت که از رهبران سراسر جهان دعوت خواهد شد تا در این رویداد حضور یابند.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش داد که فدریکا موگرینی در نشست ورشوی لهستان شرکت نخواهد کرد.

این مقام به نقل از موگرینی همچنین گفت که وی مایل نیست مخالف با تعهداتش عمل کند.

فرانسه نیز اعلام کرده است که هیچ‌کدام از دیپلمات‌های ارشدش را به این نشست نمی‌فرستد.

همچنین آلمان و انگلیس تا بدین لحظه برای شرکت در این نشست تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

انتهای پیام
مترجم: محمودی
دبیر: فاطمه ابوطالبی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدریکا موگرینی لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • پالما با حضور ستاره‌های ایرانی قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است