Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان آرای حزب عدالت و توسعه نسبت به انتخابات ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ با کاهش مواجه خواهد شده و در حدود ۳۹ الی ۴۰ درصد خواهد بود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم اوسلو» مدیر موسسه نظرسنجی «آنار» آخرین نتایج نظرسنجی‌های این شرکت در مورد انتخابات 31 مارس 2019 شهرداری‌های ترکیه اعلام کرد:

30 درصد از مردم ترکیه در مورد اینکه به چه نامزدی رأی دهند مردد هستند

هنوز حال و هوای انتخاباتی بر ترکیه و مردم این کشور حاکم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 درصد از مردم هنوز نمی‌دانند که به چه حزب و نامزدی رأی خواهند داد.

هنوز هیچ کدام از نامزدها کمپین‌های انتخابات خود را به راه نینداخته‌اند.

مردم با عملکرد بسیاری از نامزدها آشنایی ندارند و هر یک از آن‌ها به منزله هندوانه دربسته هستند. به همین خاطر بر تعداد کسانی که در انتخاب خود مرددند افزوده شده است.

میزان مشارکت در این دوره از  انتخابات پایین خواهد آمد

ائتلاف حزب عدالت و توسعه با حزب حرکت ملی‌گرا و همچنین ائتلاف حزب جمهوریت خلق با حزب خوب در برخی استان‌های ترکیه برای نخستین بار در انتخابات شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

احتمال افزایش تعداد کسانی که به پای صندوق‌های رأی نخواهند رفت و در انتخابات 31 مارس شرکت نخواهند کرد بسیار زیاد است.

انتخابات این دوره غیرقابل‌پیش‌بینی شده است

برای پیش‌بینی نتایج انتخابات شهرداری‌ها هنوز خیلی زود است و باید صبر کرد.

در این دوره از انتخابات ممکن است که تا روز آخر نتوان نتایج را پیش‌بینی کرد اما موسسه آنار بر اساس پژوهش و نظرسنجی‌هایی که انجام داده است، به فرض اینکه در یکشنبه پیش رو انتخابات شهرداری‌های ترکیه برگزار شود، نتایج زیر را به دست آورده است:

حزب عدالت و توسعه با ریزش آرا مواجه خواهد شد

میزان آرای حزب عدالت و توسعه نسبت به انتخابات 24 ژوئن 2018 با کاهش مواجه خواهد شده و در حدود 39 الی 40 درصد خواهد بود.

میزان آرای حزب حرکت ملی‌گرا تغییر نکرده و در حدود 11 الی 12 درصد خواهد بود.

حزب جمهوریت خلق آرای از دست داده در انتخابات 24 ژوئن را پس خواهد گرفت و میزان آرای این حزب در انتخابات شهرداری‌ها به 25 درصد خواهد رسید.

حزب خوب 10 درصد آرای خود را در انتخابات پیش رو حفظ خواهد کرد.

حزب دموکراتیک خلق‌ها 11 الی 12 درصد از آرای مردم ترکیه را به دست خواهد آورد.

رقابت حیثیتی بر سر تصاحب شهرداری استانبول

عدم استعفای بن‌علی یلدیریم از ریاست مجلس ترکیه باعث تردید هواداران حزب حرکت ملی‌گرا در رأی دادن به وی به عنوان کاندیدای شهرداری استانبول از حزب عدالت و توسعه خواهد شد.

در طرف مقابل هواداران حزب جمهوریت خلق هیچ تردیدی در رأی دادن به اکرم امام‌اوغلو نامزد این حزب برای تصاحب مقام شهرداری استانبول ندارند اما هواداران حزب خوب در مورد رأی دادن به وی بااحتیاط رفتار خواهند کرد.

تأثیر توییت‌های ترامپ بر نوسان نرخ دلار در ترکیهنماینده حزب حاکم ترکیه: اگر در انتخابات شکست بخوریم بانوان محجبه نمی‌توانند در خیابان راه بروند!/ گروه‌های تروریستی در شهرها جولان خواهند داد!یادداشت تسنیم|چالش‌های پیشِ‌روی اردوغان برای موفقیت در انتخابات شهرداری‌های ترکیهگزارش تسنیم|برنامه عبدالله گل برای سرنگونی حاکمیت اردوغان در ترکیه چیست؟

 

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس