Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیکی در زندان‌های استان، گفت: این طرح شرایطی را فراهم می‌کند که زندانی با استفاده از پابند‌های الکترونیکی بیرون از محیط زندان ادامه حبس را در کنار خانواده خود سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص مشمولان استفاده از این طرح افزود: در اجرای ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی در جرایم تعزیری درجه پنج تا هشت (پنج سال حبس یا جزای نقدی ۱۸ میلیون تومان)، وجود جهات تخفیف و پیش بینی اصلاح مرتکب وجود داشته و زندانی حبس بیش از دو سال را قبلا در کارنامه خود نداشته باشد، دادگاه می‌تواند در صورت شرایط مقرر با رضایت خود زندانی در محدوه مکانی مشخص تحت نظارت سامانه یا مراقبت‌های الکترونیکی قرار گیرد.


هاشمی با اعلام اینکه با اجرای طرح پابند الکترونیکی فرد از زندان آزاد و در محدوه‌ای که قاضی رأی می‌دهد محدود می‌شود، گفت: در این طرح، یک پابند الکترونیکی به پای زندانی متصل که اتصال و جداسازی آن تنها توسط اداره کل زندان‌ها میسر بوده و با این پابند موقعیت مکانی زندانی قابل رصد است.


وی با اشاره به رصد لحظه‌ای زندانی، افزود: اگر فرد از محدوده مشخص خارج شود با وی تماس گرفته و هشدار داده می‌شود و اگر فرد به هشدار‌ها بی‌اعتنا باشد به قاضی دادگاه اعلام خواهد شد تا اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی  گفت: تعیین محدوده به این صورت است که خود زندانی با توجه به شرایط و مکان زندگی و کارش مکان را مشخص می‌کند و اینطور نیست که مثلا تا سر کوچه باشد بلکه به طور مثال کل شهر بیرجند را شامل می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه این پابندها ضد آب هستند،افزود: آمدگی داریم در صورت دستور مراجع قضایی و رضایت زندانی این طرح را به هر تعدادی اجرایی کنیم.


وی هزینه هر پابند الکترونیکی را دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه تنها به عنوان وثیقه و ضمانت است و پس از اتمام دوره به زندانی برگردانده می‌شود.
انتهای پیام/ب


کاهش جمعیت کیفری در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندانها مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، پس از حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی در زندان مرکزی و دیدار با زندانیان، با بهره‌مندی ۲۱ نفر از مددجویان واجدشرایط از نهاد‌های ارفاقی موافقت شد.

مصطفی یوسفی با حضور در زندان مرکزی اهواز با ۳۵ نفر از محکومان گفتگو و ضمن بررسی درخواست و پرونده قضایی آنان، پنج نفر از مرخصی، دو نفر از امتیاز پایان حبس و شش نفر از آزادی مشروط بهره‌مند شدند.

همچنین در این رسیدگی، با اشتغال به کار دو نفر و استفاده از پابند الکترونیک شش نفر از محکومان موافقت شد.

یوسفی گفت: در خصوص درخواست سایر ملاقات شوندگان نیز دستورات مقتضی صادر شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی