Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@16:26:07 GMT

دستگیری دزدان 144 تن ریل راه آهن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۳۸۸

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام کشف ۱۴۴ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه راه‌آهن در سه ماهه سوم سال جاری، از دستگیری ۴۵۳ نفر سارق و تحصیلگر اموال در این رابطه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ حشمت الله ملکی با اعلام این مطلب گفت: این اقدام به دنبال تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس راه‌آهن در شبکه ریلی، اجرای طرح‌های متنوع عملیاتی و به‌کارگیری تجربیات و ترفندهای ماهرانه و تقویت شبکه منابع اطلاعاتی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این رابطه ۴۰۵ نفر سارق و ۴۸ نفر تحصیلگر اموال مسروقه دستگیر و پرونده‌هایی مجزا تشکیل شد، افزود: همچنین به دنبال مراحل قانونی و به دستور مرجع قضایی اموال مکشوفه با تنظیم صورتجلسه، تحویل راه‌آهن شد.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به تدوین قوانین قاطع و بازدارنده از سوی قانون‌گذار در زمینه حمل و نقل ریلی گفت: مطابق نص صریح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ورود اشخاص به حریم ریلی تا شعاع ۱۷ متر از هر دو طرف خطوط ریلی ممنوع و هر گونه تخریب یا عملی که موجب خروج قطار از خط یا تصادم یا حادثه مهم دیگری شود، مجازات‌های سنگین از جمله حبس‌های درازمدت به دنبال دارد و کوچک‌ترین اغماضی با خاطیان صورت نمی‌گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دزد راه آهن شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان تاکستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، سرانجام موفق شدند سرنخی از ردپای یک سارق سابقه دار را در وقوع این سرقت‌ها به دست آورند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه مأموران پلیس پس از تحقیقات فنی و تخصصی سارق و دو همدست وی را شناسایی و دستگیر کردند، اظهار داشت: این سارقان در بازجویی‌های انجام گرفته، به ۲۲ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری یک خریدار اموال مسروقه و کشف ۲۲ دستگاه انواع موتور سیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه او در ادامه این عملیات پلیسی تصریح کرد: تمامی موتور سیکلت های سرقتی کشف شده و پس از شناسایی مالباختگان به آنان تحویل داده شد و متهمان دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد، ضمن تجهیز موتور سیکلت خود به وسایل ایمنی و ضد سرقت مناسب، از پارک موتور سیکلت و دیگر وسایل نقلیه در مکان‌های خلوت و فاقد روشنایی کافی خودداری کنند.

کد خبر 6099590

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است