Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۷ بودجه سازمان بهزیستی برای ساماندهی و پذیرش ۶۷۵۰ نفر بوده است، گفت: سازمان بهزیستی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰ هزار معتاد را غربالگری و ساماندهی کرده است.

داریوش بیات‌نژاد از صدور مجوز مرکز نگهداری از معتادان متجاهر «کهریزک» طی این هفته خبر داد و گفت:  برای انجام درست و به موقع خدمات بهزیستی لازم است تا بودجه سازمان بهزیستی در این حوزه هم به موقع پرداخت شود و هم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار ما از مسئولان این است که با توجه به کثرت تعداد معتادان متجاهر در استان تهران توجه ویژه‌ای برای تخصیص بودجه در این استان داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در مجموع بین ۱۵ تا ۱۹ هزار معتاد متجاهر در استان تهران به سر می‌برند، اظهار کرد: از آنجایی که تهران دارای بیشترین آمار معتادان متجاهر در کشور است باید برای حل مشکل و ساماندهی آنان در تهران ظرفیت سازی شود. بهزیستی نیز معتقد است برای داشتن بهترین عملکرد در این حوزه و افزایش کیفیت خدمات به این گروه باید هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و دولت نیز در این فرایند نقش نظارتی داشته باشد.

وی افزود: ساماندهی معتادان متجاهر مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و همه دستگاه‌های حاکمیتی باید برای حل این مشکل در کنار هم قرار بگیرند و از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

بیات‌نژاد با اشاره به اینکه براساس حکم مقام معظم رهبری تمام نهادهایی که ظرفیت دارند می توانند در این بخش فعالیت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر سپاه و بسیج اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین نیروی انتظامی نیز ظرفیت‌هایی برای این منظور ایجاد کرده است که از جمله آن می‌توان به آماده‌سازی مرکز کهریزک که قرار است بعد از دریافت مجوز با نام «سروش» فعالیت کند، اشاره کرد.

به گفته بیات‌نژاد، پروسه آماده سازی این مرکز در حال طی شدن است و طی این هفته با بررسی کادر تخصصی مورد نیاز از سوی سازمان بهزیستی، مجوز آن صادر می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر اجماع خوبی در کشور به وجود آمده است، افزود: با حضور آقای محسنی بندپی، رئیس سابق سازمان بهزیستی در استانداری تهران نیز همزمان با آغاز فصل سرد و کاهش دمای پایتخت با سازمان بهزیستی همکاری‌های لازم را انجام داده است./عصر ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره وقف پول و چگونگی صدور جواز آن از سوی رهبر انقلاب گفت: در گذشته واقفین اموالی را برای موضوعات مدنظر خود وقف می‌کردند. با تغییر سبک زندگی‌ها و شرایط اقتصادی وقف‌های نوینی مطرح شد، که یکی از آنها وقف پول است. هر فردی هم می‌تواند با هر مبلغی جزو واقفین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عادل درباره رفع ابهامات پیرامون وقف پول توضیح داد: در تعریف شرعی وقف ابهام وجود داشت، که آیا از نظر شرعی می‌توان پول را وقف کرد یا نه. چون در تعریف وقف آمده که عین مال باقی بماند و از منافعش استفاده شود. اما پول باقی نمی‌ماند و خرج می‌شود. استفاده کردن از پول مساوی با خرج کردن است. مراجع عظام نظراتی داشتند. مقدمه‌ای پیرامون وقف پول آماده شد و از دفتر رهبر انقلاب سوالی تحت عنوان استفتا پرسیده شد. حضرت آقا در پاسخ به استفتا جواز وقف پول را با توضیحات آن صادر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از سال گذشته که استفتا رهبری صادر شد، وقف پول در سازمان اوقاف تحت ۲۰ عنوان مطرح شد. الان در بعضی از سکو‌های بانکی از جمله بام بانک ملی وقف پول اعلام شده است. البته موضوعات وقف محدود به آن ۲۰ عنوان نمی‌شود. ما بر اساس اولویت‌ها آن موضوعات را اعلام کردیم. ولی در هر موضوعی که بتوان گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد، واقفین می‌توانند ورود کنند.

وی با بیان اینکه از منافع وقف پول در زمینه نیت‌های بیست‌گانه استفاده می‌شود، افزود: از طرفی، یکی از راه‌های حفظ سرمایه وقف سپرده‌گذاری است. احتمالاً در بعضی از موارد نیاز به استفتا داشته باشیم و در حال پیگیری هستیم.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که واقفین برای وقف پول باید به کجا مراجعه کنند، گفت: کافی است واقفین به نرم‌افزار بام بانک ملی مراجعه کنند. مبالغ واقفین در حساب سازمان اوقاف واریز می‌شود و شناسه و نیت واقف مشخص است. هر ماه بخش مالی سازمان اوقاف آمار ورودی و عواید وقف را اعلام می‌کند. از آنجایی که مبنای هر وقف حفظ اصل آن است، در وقف پول هم اصل آن حفظ شده و از درآمد و منافع ناشی از آن استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل در پاسخ به این سوال که آیا سازمان اوقاف مبلغی را برای وقف پول درنظر دارد؟ توضیح داد: میزان وقف پول محدودیت ندارد. هرکس به هر میزان می‌تواند وقف کند؛ از هزار تومان تا مبالغ بیشتر را شامل می‌شود. ما در تلاشیم این نوع وقف را در سایر نرم‌افزار‌های بانکی اجرایی کنیم. در این ۶ ماه گذشته که هنوز کار تبلیغاتی برای آن انجام ندادیم، نزدیک به سه میلیارد تومان وقف پول انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد