Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@13:38:16 GMT

موگرینی: در نشست ورشو حضور نخواهم داشت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۶۹۳

صراط:

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تایید کرد که در نشست موسوم به «آینده خاورمیانه» که قرار است در لهستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش فارس «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد قرار است روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن شهر «ورشو» لهستان میزبان نشستی باشد که تمرکز اصلی آن مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند آمریکا اعلام کرده وزرای خارجه ده‌ها کشور در این نشست حضور می‌کنند، اما در روزهای گذشته گزارش‌هایی از انصراف کشورها از حضور در این نشست یا حضور آن‌ها در سطح پایین‌تر از وزیر خارجه منتشر شده است.

موگرینی که در عمل وزیر خارجه اتحادیه اروپا به شمار می‌آید، امروز پیش از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل، در مورد اینکه آیا در این نشست شرکت می‌کند یا نه، گفت: «فکر می‌کنم که آن روزها در نشست اتحادیه آفریقا که قرار است در آدیس‌آبابا برگزار شود و از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده، حضور داشته باشم.»

وی افزود: «همچنین باید سفرهایی در شاخ آفریقا داشته باشم، بنابراین فکر نمی‌کنم که آن روزها در بروکسل یا اروپا حضور داشته باشم.»

پیش از این هم نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داده بود که فرانسه هم احتمالا در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه در نشست ورشو شرکت می‌کند. آلمان و انگلیس هم برای حضور در این نشست، تصمیم نگرفته‌اند.

گفته می‌شود که قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز سیاست خود در قبال ایران و همچنین جزئیات ساز و کار موسوم به کانال ویژه پرداخت مالی برای تسهیل تجارت با ایران را نهایی کنند. برخی منابع گزارش داده‌اند که بروکسل قصد دارد همزمان با ثبت این کانال، تحریم‌های تازه‌ای را به بهانه برنامه موشکی و منطقه‌ای علیه ایران اعمال کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: موگرینی ورشو صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • بلینکن وارد چین شد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه