Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@06:01:34 GMT

گاز بهترین گزینه برای سوخت صنایع

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۸۵۰

گاز بهترین گزینه برای سوخت صنایع

سعید مومنی مدیر گازرسانی این شرکت در آیین آغاز به کار خط انتقال گاز۳۰ اینچی صنایع فولاد بوتیای ایرانیان استان کرمان که با حضوربهرام صلواتی معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مدیر عامل و جمعی از مدیران صنعت فولاد بوتیای ایرانیان و همچنین شرکت جهاد نصر کرمان در این شهر برگزار شد، با بیان این مطلب و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نیز تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: انشاالله بتوانیم با استفاده از گاز طبیعی که بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را در تمام بخش ها تشکیل می دهد، با افزایش بهره وری و ارزش افزوده، نقش خود را به خوبی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با افتتاح صنایع کوچک و بزرگ و گازرسانی به آن ها  و روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشور در می یابیم که با مصرف بهینه انرژی در بخش های مختلف  بویژه در بخش خانگی می توانیم تامین کننده هرچه بیشتر گاز در بخش صنایع باشیم.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فقط در روز گذشته ۱۵۲میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها داده شده است، گفت: این امر به این مفهوم است که حتی تامین انرژی برق کشور نیز وابستگی زیادی به صنعت گاز دارد و این مسئولیت ما را در این زمینه سنگین تر می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر هر بخش بتواند مصرف بهینه انرژی به خصوص گاز را سر لوحه کارهای خود قرار دهد توسعه اقتصادی کشور با ارزش افزوده به دست آمده از این مصرف بهینه، شتاب بهتری را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در روز گذشته، ۳۰ دی ماه آمار گازرسانی فقط به صنعت فولاد کشور حدود ۲۴ میلیون متر مکعب بوده است گفت: این حجم مصرف اگر برای افتتاح عملیات گازرسانی به صنایع باشد ارزش افزوده بسیار خوبی را برای کشور ایجاد می کند که پیامد آن رفاه عمومی، رفاه اقتصادی و آسایش و آرامش بیشتر برای عموم مردم است.

به گفته مومنی این در حالی است که بخش زیادی از این انرژی پاک به مصرف خانگی می رسد و اگردراین بخش هم برای مصرف بهینه تلاشی مضاعف داشته باشیم، می توانیم مازاد آن را در توسعه اقتصادی کشور هزینه کنیم.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: این پروژه، در میان پروژه های آماده افتتاحی که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری می رسد، بسیار شاخص است .

وی ارزش این پروژه را حدود  ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه یاد شده به طول ۸۰ کیلومتراست که ۴۰ کیلومتر اول آن در کرمان و ۴۰ کیلومتر دوم به سمت زرند ادامه دارد .

مومنی در پایان اظهار داشت: اگر تلاشی صورت می گیرد چه در بخش صنایع و چه در دیگر بخش ها، مناسب تراست از گاز به عنوان بهترین گزینه برای تامین انرژی استفاده شود چرا که این امر موجب  تولید بیشتر،اشتغال زایی ، پایداری محیط زیست و.... می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر علی‌رضا جعفر پور بروجنی از پیشگامان صنعت نفت و انرژی در ایران آینده تولید انرژی و سوخت دنیا را تشریح کرد

کد خبر 6088338

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد