Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس، با بیان اینکه بانک ها به دلال، واسطه گر و سوداگر در حوزه مسکن تبدیل شده اند، گفت: بهترین طرح برای جلوگیری از سوداگری مسکن طرح مالیات بر عایدی سرمایه است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رحیم زارع با اشاره به اعلام خبری مبنی بر اینکه ۴۹ درصد منابع بانک‌ها صرف خرید ملک شده است، گفت: بانک‌ها از ابتدای تشکیل خود به سمت فعالیت در حوزه املاک رفته اند و رقم ۴۹ درصدی منابع بانک‌ها در حوزه مسکن نشان می‌دهد که وضعیت رکود کُشَنده است، وضعیت اشتغال و تولید خوب نیست و توان بازپرداخت تسهیلات توسط تولیدکنندگان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید شده که بانک‌ها باید املاک و بنگاه‌های خود به ویژه بخش املاک خود را واگذار کنند، اما متاسفانه تاکنون این اقدام به خوبی رخ نداده است.

آمار حرکت منابع بانکی به سمت بازار مسکن نگران کننده است

وی با بیان اینکه آمار حرکت منابع بانکی به سمت بازار مسکن نگران کننده است و نشان دهنده وضعیت نامناسب فضای کسب و کار است، ادامه داد: در شرایط کنونی اوضاع تولید بازار مسکن خوب نیست و این موضوع بیانگر این است که بانک‌ها به دلال، واسطه گر و سوداگر در حوزه مسکن تبدیل شده اند.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه تولید کشور را نجات می‌دهد و اهرمی جدید جهت مدیریت منابع در اختیار دولت قرار می‌دهد.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهترین طرح برای جلوگیری از سوداگری مسکن به ویژه بانک‌ها طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، اظهار داشت: می‌توان استثنا‌هایی برای برخی افراد در نظر گرفت و برای کسانی که برای وثایق آن‌ها اجراییه صادر می‌شود مهلتی دو ساله تعیین و سپس از آن‌ها مالیات دریافت کرد.

فعالیت‌های سوداگری، رانت و غیرمولد در کشور سود بالایی دارد

وی افزود: در حال حاضر دو بازار مهم در کشور یعنی بازار خودرو و بازار مسکن، شرایط لازم برای پرداخت مالیات عایدی سرمایه را دارند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت‌های سوداگری، رانت و فعالیت‌های غیرمولد در کشور سود بالایی دارد، تصریح کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه تولید کشور را نجات می‌دهد و اهرمی جدید جهت مدیریت منابع در اختیار دولت قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن مسکن در تهران مالیات بر عایدی سرمایه کمیسیون حمایت از تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود

مجیدی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی سامانه خودنویس بخش عمده ای از مشکلاتی که دلالان وسوداگران در بازار اجاره مسکن ایجاد کرده بودند برطرف شده است گفت: از بهمن ماه سال گذشته که این سامانه راه اندازی شده است شاهد بهبود و تقویت بازار اجاره هستیم که خود می تواند بخشی از مشکلات که مستاجران با آن روبرو بوده اند را برطرف کند.

وی افزود: در حال حاضر بازار اجاره مسکن با راه اندازی سامانه خودنویس به سمت شفافیت حرکت کرده است که همین امر نقش موثری در کاهش حق الزحمه های نجومی در بازار اجاره مسکن داشته است.

کارشناس سیاست گذاری مسکن بیان کرد: سامانه خودنویس در حال حاضر می تواند زمینه برای کاهش مدت زمان انعقاد اجاره  فراهم کند و  زمینه را برای تقویت بازار مسکن امکان پذیر شده است

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟