Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت ورزش قزوین گفت: پیشکسوتان امروز به جای رشد، پسرفت کرده‌اند و جایگاهی که در راستای رشد ورزش خود داشته باشند را در اختیار ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ پیشکسوتان چراغ راه جوان ترها هستند و در ورزش این پیشکسوتان هستند که خاک می‌خورند تا جوانترها با فراغ بال و خاطری آسوده و در امکانات نسبی بهتر ورزش کنند و به قهرمانی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ملکی‌نژاد یکی از پیشکسوتان ورزش استان است که علاوه بر حضور در عرصه‌های مربیگری، داور و مدیریتی ورزش، سال‌ها بعنوان معلم و استاد دانشگاه در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و حالا بعنوان پیشکسوت دغدغه دوستان قدیمی خود را دارد.

شروع فعالیت ورزشی 
وی ورزش را در دوران تحصیل با رشته‌های فوتبال، والیبال، کشتی و دوچرخه سواری آغاز و عناوین متعددی کسب کرد، بعد از تحصیل به برای ادامه فوتبال خود به تیم‌های عقاب و پاس تهران پیوست و در دوره سربازی در رشته کاراته، دچار مصدومیت شد و ادامه ورزش حرفه ای را از دست داد.

در دهه 50 بعنوان معلم ورزش وارد آموزش و پرورش شد و مدارج مربیگری و داوری رشته‌های فوتبال، رشته‌های تنیس روی میز، شنا، واترپلو و نجات غریق را تا سطح درجه یک طی کرد.

راه اندازی تیم عقاب و حضور در فوتبال 
پیشکسوت ورزش استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین می‌گوید: پیش از انقلاب و دهه 50 در محله فقیر نشین هادی آباد، تیم فوتبال عقاب را راه اندازی کردم و علاوه بر ورزش، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی در این محله رشد کرد و تیم عقاب هم در آن دوره یکی از سه تیم برتر شهر قزوین بود.

وی ادامه می‌دهد: در سال‌های فعالیت در آموزش پرورش بعنوان مشنی وارد هیئت فوتبال استان شدم و بعد از انقلاب و به مدت 22سال بعنوان مسئول کمیته داوران در هیئت فوتبال قزوین فعالیت کردم و تا سال 68 در سطح کشور و قزوین بعنوان مسئول مسابقات فعالیت داشتم.

پیشکسوت ورزش استان اذعان می‌کند: در دوره حضور در مدیریت ورزش آموزش و پرورش، تاسیسات ورزشگاه باغ لعل را پیگیری کردم و از مجموعه زمین شهری، فضایی برای احداث زمین چمن فوتبال در اختیار آموزش و پرورش وقت قرار گرفت و به همراه مرحوم مصلایی مجموعه 22 بهمن را تحویل گرفتیم و تا سال 84 در آموزشگاههای استان فعالیت داشتم تا به درجه بازنشستگی رسیدم.

وی می‌افزاید: در طول فعالیت ورزشی پیش و بعد از انقلاب و در زمانی که قزوین زیر مجموعه زنجان، توابع تهران بود و بعد از آن که استان شد، هر زمان که مسابقات فوتبال برگزار میشود، مسئولیت برگزاری برعهده من بود.

نبود بزرگتر در ورزش
وی یادآور می‌شود: ورزش قزوین با حضور مرحوم سید کریم مومنی و سید کریم سید جوادی دوره ای درخشان داشت و بعد از فوت این دو زحمتکش، ورزش استان و پیشکسوتان دچار رخوت شد و کسی پیگیر فعالیت‌ها نبود و ورزش قزوین بی‌پدر شد.

این ورزشکار باتجربه قزوین عنوان می‌کند: پس از بازنشستگی این دغدغه را داشتم که وضعیت پیشکسوتان سر و سامان پیدا کند و با برگزاری انتخاب، مسئولینی در راس قرار بگیرد تا امکانات برای پیشکسوتان تهیه و قدیمی‌ها بتوانند در ورزش تاثیر گذار باشند.

راه‌اندازی خانه پیشکسوتان ورزش استان 
پیشکسوت ورزش استان می‌گوید: در دوره مدیریت محسن حق شناس در اداره کل ورزش و جوانان استان موضوع خانه پیشکسوتان مطرح شد و از سوی مسئولین وقت این اداره مورد حمایت قرار گرفت.

وی اذعان می‌کند: در این دوره، 11کمیته مانند داوران و مربیان برای خانه پیشکسوتان پیش بینی شد و موارد جدیدی در نظر گرفته شد، اما از نظر تشکیلاتی در شهر و استان موفق نبودیم و اقدامات بدون نتیجه باقی ماند.

ملکی‌نژاد می‌گوید: در این زمان با همکاری خانم کتابی، آقایان شالباف، جوادی، شهروان و چندین موسپید ورزش استان، آئین نامه خانه پیشکسوتان تهیه و تدوین شد و بعنوان یک سازمان مردم نهاد به فکر فعالیت بودیم، واما باز هم جدی گرفته نشدیم.  
وی می‌افزاید: در دوره مدیریت ارسلان حسینی در اداره کل ورزش، موضوع پیشکسوتان کمی جدی گرفته شد، اما با حضور آقای مشهدی آقایی، درخواست پیشکسوتان که برگزاری مجمع انتخابات، حساب بانکی و فعالیت‌های دیگر بود، جدی گرفته نشد و پرونده این موضوع علی‌رغم تمام پیگیری‌ها بسته شد و با حضور عباس علایی مقدم، قرار شد دفتری در اختیار پیشکسوتان قرار بگیرد، اما فراهم نشد.

خانه پیشکسوتان ورزش آموزش و پرورش 
پیشکسوت تعلیم و تربیت بیان می‌کند: فعالیت خانه پیشکسوتان بعد از شش سال فعالیت در اداره کل ورزش به جایی نرسید و برای پیگیری این دغدغه راهی آموزش و پرورش شدم و از سال91 با روی باز سالار قاسمی مدیرکل وقت و عین‌الله صادقی معاون تربیت بدنی مواجه شدیم. همکاری صورت گرفت و دفتر پیشکسوتان در آموزش و پرورش با 75عضو آغاز کار کرد و هم اکنون صندوق تعاون و مصرف در دفتر پیشکسوتان فعالیت می‌کند.

وی اضافه می‌کند: در کنار دوستان کارهای لازم انجام شد و از طریق اعضا خانه و صندوق اگر پیشکسوتی نیاز به حمایت داشته باشد، مساعدت می‌شود و بازدید ادواری و تورهای زیارتی تفریحی برای اعضا در دستور کار خانه پیشکسوتان قرار دارد و جلسات ماهیانه با حضور موسپیدان برگزار و مسائل پیشکسوتان پیگیری و رفع می‌شود.

جایگاه پیشکسوتان 
ملکی نژاد ادامه می‌دهد: پیشکسوتان امروز به جای رشد، پسرفت کرده‌اند، در سال‌های نه چندان دور، هیئت فوتبال برای بازی‌های لیگ برتر و استانی به پیشکسوت‌ها کارت ویژه بازدید داده بود. هیئت‌ها در مراسمات خاص از قدیمی‌های خود دعوت و تقدیر می‌کردند، اما امروز پیشکسوتان جایگاهی که در راستای رشد ورزش خود داشته باشند را در اختیار ندارند.

وی تصریح می‌کند: کارهای کوچکی در برخی رشته‌ها صورت گرفته اما سازماندهی منسجم و منظم که جایگاه پیشکسوتان را تعریف کند و ورزش استان بتواند از تجربه و تخصص قدیمی‌ها استفاده کند، هرگز تعریف نشده، حداقل انتظار پیشکسوتان استفاده بعنوان یک قدیمی در دوره‌های آموزشی، اعزام‌های مختلف و جلسات بعنوان یک موسپید بود و پیشکسوتان در فعالیت‌های هیئت‌ها جایگاهی داشته باشند که این چنین نبوده است.

پیشکسوتان میزان انتخاب باشند 
ورزشکار قزوینی می‌افزود: در زمان مجامع انتخابات هئیت‌های ورزشی، پیشکسوتان می‌توانند بعنوان یک فرد فنی، صلاحیت کاندیداها را بررسی و اگر ملاک‌های ریاست هیئت را داشتند به مجمع معرفی شوند و یا در حوزه مدیریت ورزش استان هم می‌توان از پیشکسوتان استفاده کرد و مانند انتخاب شهردار که اعضا شورا آن را انتخاب می‌کنند، پیشکسوتان هم رزومه مدیر را بررسی و صلاحیت آن را تایید کنند.

ملکی نژاد در پایان می‌گوید: جایگاه پیشکسوتان ترسیم و تعریف ورزش است و این جایگاه اصلا دیده نشده و نمی‌شود و تنها چیزی که باقی مانده رفت و آمد و بازدید از پیشکسوتان است که مسئولین و هیئت‌ها به آن علاقه دارند و از قدیمی‌های ورزش استان دلجویی می‌کنند و این موضوع به جوان‌ها یادآوری می‌کند که در زمان پیری فراموش نخواهند شد. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

محمد اشرفی در حین مسابقه درگذشت.

طرفداری | فوتبالیست پیشکسوت جان خود را در حین مسابقه دوستانه از دست داد.

در یک اتفاق ناگوار، در جریان مسابقه فوتبال پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان که در یکی از محلات تهران برگزار می‌شد، محمد اشرفی، بازیکن تیم تهرانجوان، در اثر ایست قلبی درگذشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ آمبولانسی در محل مسابقه حضور نداشت و با وجود تلاش‌های پزشکیار حاضر در زمین، متاسفانه اشرفی جان خود را از دست داد.

عدم حضور آمبولانس و تجهیزات پزشکی در محل مسابقه، سهل‌انگاری مسئولان برگزاری را به وضوح نشان می‌دهد. این موضوع بار دیگر اهمیت توجه به مسائل ایمنی در برگزاری مسابقات ورزشی، به خصوص در رده‌های سنی بالاتر، را گوشزد می‌کند.

مرگ این پیشکسوت فوتبال، بار دیگر داغ فقدانی دیگر را بر جامعه ورزش ایران نهاد. لازم است مسئولان امر در مورد این اتفاق ناگوار بررسی‌های لازم را انجام داده و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند.

رسانه طرفداری درگذشت محمد اشرفی پیشکسوت تیم ایرانجوان را به اهالی ورزش تسلیت می گوید.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان