Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در نشست ستاد استانی سامانه های نوین آبیاری که امروز اول بهمن ماه در محل سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان برگزار شد، هدف از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را مدیریت و اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: با توجه به شرایط منابع آبی موجود اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به سمت افزایش کیفیت، بهبود بهره‌برداری وهوشمند سازی این سیستم ها حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عباس زارع تصریح کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تقاضا محور بوده و مطابق دستورالعمل این سامانه برای همه متقاضیان واجدشرایط سیستم آبیاری نوین با مشارکت ۸۰ درصدی دولت و ۱۵ درصدی بهره‌بردار اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: امسال با تامین اعتبار از سوی وزارت جهادکشاورزی سیستم آبیاری زیر سطحی کم فشار به صورت الگویی در سطح 10 هکتار از باغات پسته استان انجام خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با توجه به شرایط خشکسالی  گفت ضرورت استفاده بهینه از منابع آب و خاک چندین برابر شده و جهت گیری سامانه های نوین آبیاری به سمت توسعه عمودی تولیدات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ درصد از اراضی آبی کشور در سطحی حدود ۲ میلیون و یکصدهزار هکتار مجهز ‌به سیستم های ‌نوین آبیاری شده است، گفت: با اجرای این سیستم ها راندمان آبیاری در مزرعه ۳۰ تا ۴۰ درصدافزایش خواهد داشت‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان هم در این نشست با اشاره به دو دهه خشکسالی مستمر و کاهش شدید میزان بارند گی در دوسال اخیر و کاهش چشمگیر سطح زیر کشت در استان گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری برای بخش کشاورزی یک الزام است تا با مدیریت منابع آبی، نگهداری واستفاده بهینه از آب کم موجود بتوانیم وضیعت کشاورزی را پایدار نگه داریم.

مجتبی پیری تصریح کرد: شرایط آبی استان خاص است و نیاز داریم برای توسعه سامانه های نوین آبیاری برنامه‌ای ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی از مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری کشور خواستار اجرای سامانه های جدید آبیاری متناسب با اقلیم استان همانند آبیاری زیر سطحی.، حذف سقف اجرای آبیاری کم فشار و افزایش سقف پرداخت هزینه اجرا به ازای هرهکتار به عنایت به افزایش هزینه های تمام شده اجرا  برای استان سیستان و بلوچستان شد.

مدیر آب وخاک وامور فنی ومهندسی سازمان جهادکشاورزی استان هم گفت: برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان اجرای یکصد هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در برنامه اجرا داریم که تاکنون بیش از ۳۳ هزار هکتار کار اجرای آن به اتمام رسیده و کار مطالعه برای اجرا در سطح ۳۰ هزار هکتار نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیستم های نوین آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مرکزصدا وسیمای سیستان وبلوچستان، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.
بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان