Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@18:28:59 GMT

قلب زنان با خروپف کردن از کار می افتد!

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۵۷۰

قلب زنان با خروپف کردن از کار می افتد!

رکنا: قلب زنانی که خروپف می کنند زودتر از کار می افتد و درگیر مشکلات قلبی می شوند.

با توجه به نتایج یک مطالعه‌ی جدید، هم خروپف و هم آپنه انسدادی خواب ممکن است منجر به نقص عملکرد قلبی در زنان شود.

 خروپف کردن به الگویی از خواب گفته می‌شود که تنفس فرد همراه با صدای خُرخُر کردن است. موسسه ملی خواب می‌گوید ۹۰ میلیون نفر در ایالات‌متحده خروپف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروپف کردن با افزایش سن می‌تواند خطرناک‌تر شده و حتی منجر به بیماری قلبی شود.

آپنه خواب انواع متفاوتی دارد اما شایع‌ترین نوع آن، آپنه انسدادی خواب (OSA) است. آپنه انسدادی خواب بر الگوی تنفس حین خواب اثر می‌گذارد و باعث می‌شود تنفس فرد متوقف شده و دوباره تکرار شود. تقریباً نیمی از آن‌هایی که بلند خروپف می‌کنند دچار آپنه انسدادی خواب هستند. وقتی این مشکل روی می‌دهد، عضلات حلق که مسئول باز نگه داشتن راه هوایی هستند، در واقع جلوی جریان هوا را می‌گیرند.

طبق مطالعه‌ای جدید، خروپف و آپنه انسدادی خواب می‌تواند منجر به اختلال زودهنگام عملکرد قلب در زنان، بیشتر از مردان شود.

آپنه خواب و بیماری قلبی

هنوز دقیقاً مشخص نیست که آیا آپنه خواب مستقیماً موجب بیماری قلبی می‌شود یا خیر، اما برخی از پزشکان عقیده دارند افرادی که آپنه خواب دارند بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند. در واقع خیلی از افرادی که آپنه خواب دارند هم‌زمان بیماری دیگری نیز دارند. این یکی از دلایلی است که چرا پیدا کردن ارتباطی مستقیم میان آپنه خواب و بیماری قلبی کار سختی است.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا عده‌ای از افراد که با آپنه خواب و فشارخون بالا زندگی می‌کنند وقتی بابت آپنه خوابشان دارو مصرف می‌کنند، فشارخونشان نیز پایین می‌آید. چنین یافته‌هایی نشان می‌دهد ارتباطی میان فشارخون بالا و آپنه خواب وجود دارد.

آپنه انسدادی خواب با چاقی نیز در ارتباط است که ریسک فاکتوری برای بیماری قلبی است.

چاقی منجر به آپنه خواب می‌شود و کسر خوابی که آپنه خواب به دنبال دارد می‌تواند احتمال چاقی را بیشتر هم بکند. در بلندمدت، کسی که وزن اضافه می‌کند، عضلات حلقش که باید راه هوایی را باز نگه دارند، شل شده و می‌افتند و در نتیجه آپنه خواب تبدیل به مشکلی جدی‌تر می‌شود.

زنانی که خروپف می‌کنند بیشتر در معرض خطرند

محققان اطلاعات مرتبط با پارامترهای قلبی در تشخیص آپنه انسدادی خواب و گزارش‌های خود افراد در مورد خروپف را جمع‌آوری کردند. این اطلاعات مربوط به ۴۸۷۷ نفر بود که ‌ام آر آی قلب روی‌شان انجام شده بود.

دانشمندان آن‌ها را به سه گروه تقسیم کردند: افرادی که آپنه انسدادی خواب داشتند، افرادی که به گفته‌ی خودشان خروپف می‌کردند، و آن‌هایی که هیچ‌کدام از این دو مشکل را نداشتند.

وقتی محققان گروه خروپف را با گروهی که هیچ اختلال خوابی نداشتند مقایسه کردند دریافتند تفاوت بزرگی در حجم بطن چپ در زنان نسبت به مردان وجود دارد. افزایش حجم بطن چپ به این معنی است که قلب باید سخت‌تر کار کند تا نیازهای بدن را پاسخگو باشد. این الگوها در افرادی که به گفته‌ی خودشان خروپف می‌کنند می‌تواند شاخصی از آپنه انسدادی خواب باشد که تشخیص داده نشده باقی مانده است.

پژوهشگران می‌گویند: ما دریافتیم پارامترهای قلبی در زنان به راحتی تحت تأثیر این بیماری بوده و اینکه زنانی که خروپف می‌کنند یا آپنه انسدادی خواب دارند ممکن است بیشتر مستعد بیماری قلبی باشند.

آپنه انسدادی خواب در بسیاری از افراد تشخیص داده نمی‌شود

همچنین دانشمندان دریافتند تعداد موارد تشخیص داده شده‌ی آپنه انسدادی خواب بسیار کم است. برای همین پزشکان و کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که خروپف می‌کنند از جهت بررسی آپنه انسدادی خواب به پزشک مراجعه کنند تا اگر دچار این مشکل هستند هرچه زودتر درمان را شروع کنند. از همسر یا یکی از اعضای خانواده بخواهید وقتی که در خواب هستید الگوی تنفس‌تان را بررسی کند و ببیند آیا خروپف می‌کنید یا ایست تنفس دارید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فیلم لحظه قتل خونین در بازار تهران +جزییات زنده شدن یک مرد که 3 ساعت مرده بود + فیلم باورنکردنی جزییات حمام خون در خیابان خیام تهران/ پلیس چه کرد؟ +تصاویر خودنمایی مادر عروس جشن را برای داماد تهرانی سیاه کرد+ عکس دوستم به حمیرا زنم نظر داشت / حمید راز باغ ورامین را دیر فهمید+ عکس نقشه زن پلید 30 ساله برای خلاص شدن از شوهر پیر 70 ساله تهرانی / پسر جوان اعظم را به شمال برد ! +عکس شکنجه و تهیه فیلم سیاه از مردان عاشق زنان مطلقه در لانه سیاه مشهد دختر جوان در دام خفاش شب مشهد / سوار خودروی این شیطان نشوید فرید به خاطر ارتباط با زن شوهردار طناب دار را به جان خرید زن حسود " هوو " خود را به حراج گذاشت دختر 6 ساله بعد از بی عفتی به قتل رسید / عروسک باربی قاتل را لو داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دزدی عجیب 4 زن که گفتنش هم سخت است+ عکس پلیس ماشین های مردم را سپر بلای تبهکاران فراری کرد ! / این اقدام عجیب در جاده خوی - ماکو رخ داد +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: قلب چاقی پزشک زنان قلب مشکلات همسر ریسک خروپف عکس زن فیلم دختر مشهد جوان تهران تصادف در پارک مادرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است

به گزارش جماران؛ رویداد24 نوشت: محمد ابراهیم‌زاده، همسر صدیقه وسمقی، در گفتگو با رویداد٢۴ درباره سلامتی این اسلام‌پژوه و محقق که به اتهام تبلیغ علیه نظام به حبس محکوم شده، توضیح داده است.

 

به گفته ابراهیم زاده خانم وسمقی در اثر یک بیماری ژنتیک بینایی خود را اخیرا به طور کامل از دست داده و این موضوع در آزمایش‌هایی که ۲۷ فروردین ماه در انتقال ایشان از زندان به بیمارستان فارابی انجام شده، مورد تایید پزشک قرار گرفته است.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید: روند از دست رفتن بینایی در خانم وسمقی در اثر یک بیماری ژنتیکی است. اینطور نبوده که ایشان به خاطر زندان بینایی را از دست داده باشد. او گفته نام این بیماری RP است، ژنتیکی است و خیلی از افراد در ایران به آن مبتلا هستند. در این بیماری روند کم‌بینایی به مرور افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیم‌زاده گفته اواخر فروردین‌ماه خانم وسمقی از زندان به بیمارستان فارابی منتقل شد. در این بیمارستان تخصصی چشم، در بخش‌های مختلف اعم از شبکیه، قرنیه، خشکی چشم و پلک مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش‌ها حدود ۳ ساعت طول کشید و من هم حضور داشتم. نتایج آزمایش‌ها و معاینات هم در پرونده پزشکی ایشان در زندان نوشته شد و به بهداری زندان اوین تحویل داده شد. قرار بود نتیجه به پزشکی قانونی هم داده شود. تا دو سه روز پیش اما هنوز این نتایج به پزشکی قانونی داده نشده است.

ابراهیم‌زاده علت انتقال خانم وسمقی به بیمارستان را توضیح داده و گفت در زندان متوجه شدند ایشان نمی‌تواند راه برود و زمین می‌خورد. ایشان می‌گوید من فقط مزاحم دوستان بند هستم. نمی‌توانم غذای خودم را بیاورم یا ظرف‌هایم را بشورم. حتی برای سرویس بهداشتی هم به یک نفر احتیاج دارم.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید: ماموران زندان بعد از مشاهده این وضعیت ترتیب معاینات چشم را دادند.

آقای ابراهیم‌زاده می‌گوید در نتایج معاینات بیمارستان فارابی قید شده که ایشان تحمل حبس ندارد. این نتایج باید از طرف بهداری زندان به پزشکی قانونی ارسال می‌شد اما هنوز ارسال نشده است.

او گفته یک آزمایش در بیمارستان فارابی مانده بود که انجام بدهند و آن مربوط بود به میدان دید. پزشک ایشان گفته بود احتیاجی به اندازه‌گیری میدان دید ندارد، چون اصلاً دید ندارد.

ابراهیم‌زاده می‌گوید خانم وسمقی قبل از بازداشت، میدان دید داشت و این دید مرکزی در طول این مدت از دست رفته است، هرچند زندان در از دست رفتن این دید تاثیر نداشته است.

خانم وسمقی دچار بیماری قلبی شده است

آقای ابراهیم‌زاده تاکید می‌کند آنچه در زندان برای خانم وسمقی حادث شده، بیماری قلبی است. او گفته هفته نخست فروردین‌ماه خانم وسمقی به دلیل مشکل قلبی و سوزش قفسه سینه از بهداری زندان به بیمارستان طالقانی در ولنجک منتقل شده و در‌ آنجا با توصیه پزشک به مدت یک شب در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شده است اما در نهایت گفتند مشکل قلبی و فشار خون خانم وسمقی با دارو قابل کنترل است.

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید بهداری زندان مدت‌ها با داروهای دم‌دستی سعی می‌کردند مشکل قلبی ایشان را رفع کنند اما در نهایت متقاعد شدند که مشکل جدیست و در نهایت ایشان به بیمارستان طالقانی منتقل شده.

او تاکید می‌کند ایشان قبل از حبس هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشته است. امیدوارم این بیماری نباشد و‌ تنها ناشی از فشار زندان باشد.

علیزاده طباطبایی: برای ایشان درخواست عدم‌تحمل حبس داده‌ایم

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل صدیقه وسمقی، هم به رویداد۲۴ می‌گوید به دلیل از دست‌رفتن بینایی، درخواست عدم تحمل حبس برای ایشان کردیم. این درخواست با پزشک قانونی هم مطرح شده و گزارش مثبت داده‌اند و در حال حاضر این درخواست برای دادستان ارسال شده و اگر موافقت کند، ایشان به خاطر عدم تحمل حبس آزاد خواهند شد.

به گفته وکیل صدیقه وسمقی، حال او در زندان مناسب نیست. خانم صدیقه وسمقی علاوه بر از دست‌دادن بینایی با مشکل تپش قلب و فشار خون بسیار بالا مواجه است و در زندان هم امکان پرستاری از ایشان نیست چرا که درخواست پرستار هم کرده بودند ولی این درخواست اجرایی نشد.

علیزاده طباطبایی می‌گوید: صدیقه وسمقی به فعالیت تبلیغی علیه نظام احضار شد اما گفت تا دلیل این اتهام را نگویید، نمی‌آیم. برای بازداشت او ریختند در خانه‌اش؛ اقدامی که برای اتهام فعالیت علیه نظام بسیار غیرمنطقی بود.

وکیل وسمقی می‌گوید: او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به چهار ماه حبس و به دلیل عدم رعایت حجاب شرعی به یک میلیون جزای نقدی محکوم شد. همان زمان ما تسلیم به رای زدیم و میزان حبس شد ٩۶ روز. الان به دلیل مشکل عدم تحمل حبس، درخواست آزادی مشروط دادیم.

علیزاده طباطبایی می‌گوید هفته آینده ایشان یا به دلیل آزادی مشروط یا به دلیل عدم تحمل حبس باید آزاد شوند. نگاه‌داری ایشان در زندان با این حال دیگر درست نیست.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم