Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:10:27 GMT

فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۷۷۸

فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: فاطمیه، سند حقانیت تشیع است.

حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن ایام  شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت‌افزایی کرد، تا مردم بدانند ولایت‌محور است و حضرت صدیقه (س) فدایی ولایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی ولایت‌مداری است، تاکید کرد: ما نیز باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار با تبعیت از رهنمودهای ولی‌فقیه در راه اقتدار اسلام گام برداریم و با فعالیت در مسائل فرهنگی و دینی بتوانیم کارهای خوبی را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان در ایام فاطمیه، گفت: در ایام فاطمیه هیئات مذهبی با فضاسازی تبلیغی و نصب پلاکارد، بنر، تراکت‌های تبلیغی و پرچم‌های مزین به نام حضرت زهرا (س) فضای شهر را فاطمی خواهند کرد.

مرادی به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: مراسم ویژه ایام فاطمیه در همه مساجد شهرستان برگزار خواهد شد و با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام دهه‌فجر در مراسم‌ ایام فاطمیه دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبان توسط خطبا بازگو خواهد شد.

مرادی در ادامه به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه اشاره و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه نشان از فرهنگ‌سازی خوب هیئات مذهبی شهرستان در شناساندن جایگاه و مقام ایام فاطمیه در شهرستان و نیز نشان از غنی بودن مراسم ایام فاطمیه دارد.

وی مقوله عفاف و حجاب را از ماندگارترین درس‌های ایام فاطمیه برای نسل بشر عنوان کرد و گفت: نسل تحصیل کرده، مومن و انقلابی باید با تأسی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) و ایجاد نهضت روشنگری، بتوانند جوانان مبتلا به بیماری غرب‌زدگی را از خواب جهالت بیدار کرده و راه سعادت واقعی را به آن‌ها نشان دهند.

مرادی از بصیرت به‌عنوان یکی دیگر از دروس قابل تامل ایام فاطمیه یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) با لحظه‌شناسی و بصیرتی که داشتند تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت بودند و در این راه به شهادت رسیدند. نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند همانا خداوند با غضب فاطمه غضبناک و با خشنودی ایشان خشنود می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل تسنن و سه کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می‌شوند. - اخبار استانها -

سعید کریمی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل تسنن و سه کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه به حج تمتع اعزام خواهند شدند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مجموع 965 زائر حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند عنوان کرد: معاینات پزشکی این زائران انجام شده و در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند و با صدور ویزا اعزام خواهند شد.

کریمی‌خو با اشاره به اینکه زمان اعزام کاروان‌های حج تمتع در خرداد ماه مشخص می‌شود گفت: زائران حج تمتع امسال نیز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اعزام کاروان‌های حج عمره افزود: دو کاروان حج عمره شامل یک کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر کدام از کاروان‌‌های حج عمره شامل 75 نفر هستند گفت: کاروان اهل تشیع سوم اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی شدند و اکنون نیز در مدینه حضور دارند.

کریمی‌خو با اشاره به اینکه سفر حج عمره 10 روز طول دارد افزود: کاروان اهل سنت حج عمره از استان کرمانشاه نیز 11 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند و پنج روز در مدینه و پنج روز نیز در مکه حضور دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر