Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:21:07 GMT

امیدواریم با تغییرات در کشتی افتخارآفرین باشیم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۸۴۰

ساعت24-وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با کمیته ملی المپیک داریم آرامش و ثبات خوبی در ورزش حاکم شده است و همه می‌دانند باید مقابل ستاد عالی بازی‌ها پاسخگو باشند.

 مسعود سلطانی‌فر در حاشیه اهدای مدال‌های قهرمانان به موزه ورزش گفت: بسیار به رشته کشتی که پرافتخارترین ورزش ما در بازی‌های المپیک بوده، امیدوار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تعداد مدال‌های ما در این رشته به دست آمده و با تغییراتی که در فدراسیون هم در مدیریتی و هم در کادر مربیگری و همچنین برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده امیدواریم کشتی در المپیک 2020 باز هم افتخارآفرینی کند و کارنامه درخشانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در کشتی فرنگی در المپیک لندن بهترین نتیجه تاریخ را با سه مدال طلا به دست آوردیم در المپیک قبلی کشتی فرنگی کمی دچار افت شد و تنها دو مدال برنز گرفت اما کشتی آزاد که 16 سال طلا نگرفته بود یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد. برنامه‌های این دو رشته برای برگزاری اردوهای مختلف و همچنین حضور در المپیک مورد بررسی قرار گرفت. مسابقات کشتی اکنون در رقابت‌های قاره‌ای و جهانی در 10 وزن و در المپیک در 6 وزن برگزار می‌شود دوستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که با تیمی پر امید در المپیک حاضر شویم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: فدراسیون دومی که امروز جلسه داشتیم شمشیربازی بود؛ فدراسیونی که در المپیک قبلی ورزشکار ما تا پای سکو پیش رفت و عابدینی می‌توانست فینالیست شود و افتخارآفرینی کند اما این فرصت و مدال از دست رفت. البته تیم و مربی ایرانی بسیار خوب و باانگیزه‌ای داریم و برنامه‌ریزی شده تا با حضور در چند تورنمنت‌ کسب سهمیه کنند. تیم شمشیربازی ما شرایط خوبی دارد و در رشته سابر در رده پنجم جهان است و به احتمال زیاد سهمیه‌های تیمی و انفرادی المپیک را کسب خواهیم کرد. بسیار امیدواریم و قول گرفتیم و برنامه‌های آنها را کنترل کردیم و امیدواریم در شمشیربازی هم حداقل دو سکو را داشته باشیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با کمیته ملی المپیک داریم، آرامش و ثبات خوبی در ورزش حاکم شده است و همه می‌دانند باید مقابل ستاد عالی بازی‌ها پاسخگو باشند و برنامه‌های خود را ارائه دهند. سعی می‌کنیم ما نیز از منابع به صورت مشترک استفاده کنیم و تا حد امکان و توان نیازهای فدراسیون‌ها و ورزشکاران را در اردوهای مختلف تأمین کنیم.

وی در مورد افتتاح موزه ورزش و اهداف آن گفت: بحث موزه ورزش ایده‌ای بود که یکی دو دهه است دنبال می‌شود و رؤسای قبلی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک همه دنبال تحقق این آرزو بودند اما به دلایلی محقق نشد. خوشبختانه با رویکرد خوبی که صالحی‌امیری و دید فرهنگی که نسبت به مسائل مختلف دارد این بحث با جدیت دنبال و در یک ستاد برنامه‌ریزی موضوعات دنبال شد. موزه‌ای که قرار است ظرف هفته‌های آینده راه‌اندازی شود، در مرحله تکمیل قرار دارد. فراخوانی داده‌ایم تا قهرمانان رشته‌های مختلف مدال‌ها، جام‌ها و یادبودهای خود را اهدا کنند که خوشبختانه تعداد زیادی از قهرمانان جوایز خود را اهدا کردند. این موزه طی دو فاز راه‌اندازی خواهد شد. با کار خوبی که صالحی‌امیری انجام داده، فضای خوبی به این کار اختصاص داده شده و تا اواخر بهمن ماه فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید. در فاز نهایی نیز ساختمان جدیدی احداث خواهد شد، تا موزه بزرگ ورزش‌های المپیکی و پاراالمپیکی ساخته شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تیم‌های کارشناسی ما در کنار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بر امور نظارت دارند و تنها ارائه مدال‌ها به صورت ویترینی نیست، بلکه کارهای سمعی بصری نیز در نظر گرفته شده است تا با نمایش و ساخت کلیپ‌ها عملکرد قهرمانان‌مان را در دوره‌های مختلف به تصویر بکشیم. خیلی امیدواریم که با آغاز راه‌اندازی و فعالیت این موزه در نوجوانان و جوانان ایجاد انگیزه کنیم. فرصتی است که این جام‌ها و مدال‌ها که در خانه قهرمانان ما بدون استفاده مانده است در معرض دید و استفاده عموم قرا گیرد تا گویای دوره‌های افتخارآفرینی و روشن ورزش کشور باشد . فکر می‌کنم اتفاق خوبی در حال رخ دادن است که از تمام همکاران و دست‌اندرکاران این موزه تشکر می‌کنم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند

دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی جهان گفت: برای شاد کردن دل مردم به دنبال کسب خوشرنگ ترین مدال در المپیک هستم.

دریافت 22 MB

به گزارش ایسنا، امین میرزازاده فرنگی کار سنگین وزن ایران و دارنده مدال طلای جهان در حاشیه رقابت های جام تختی در جمع خبرنگاران درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان تنها متعلق به من نیست و متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنند.

دارنده مدال طلای جهان ادامه داد: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی جام تختی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی‌ استان کمک می‌کند.

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید، گفت: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کسی ناامید به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردوها از ۱۸ اردیبهشت شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.

فرنگی‌کار سنگین‌ وزن ایران درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، خاطرنصان کرد: اولین درخواست من این است که بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. قطعا این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پایان درباره کادر فنی تیم ملی گفت: رنگرز شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست