Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@07:36:10 GMT

حراج اموال بیت‌المال توسط سازمان خصوصی‌سازی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۹۷۹

حراج اموال بیت‌المال توسط سازمان خصوصی‌سازی

احمد صفری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس دوشنبه یک بهمن ۹۷) گفت: به حمدلله پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور پیشرفت‌های فراوانی داشته است و علی‌رغم توطئه‌های مستمر دشمنان این انقلاب با لطف خداوند متعال و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری حضور پرشور مردم باصلابت راه خود را ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها عرصه را بر اقشار مختلف مردم بخصوص افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی تنگ کرده و از سوی دیگر و نظارت بر قیمت‌ها رها شده است چرا برای وضعیت نابسامان اقتصادی مردم اقدام موثری صورت نمی‌گیرد. چرا علی‌رغم کاهش نرخ ارز هیچ اقدامی برای کاهش قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم انجام نمی‌شود. آیا پاسخ و حمایت همه جانبه مردم از سیاست‌های اعلامی شما در انتخابات ریاست جمهوری کوچک‌شدن سفره مردم، افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی است؟

وی افزود: متاسفانه عملکرد غیرقابل دفاع سازمان خصوصی‌سازی در کل کشور در حق بیت‌المال و بروز مشکلات متعدد که منجر به بیکاری و بلاتکلیفی کارگران پرتلاش در واحد‌های واگذار شده است و بعد از ضربه جبران‌ناپذیر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه با قیمت بسیار ناچیز این بار شاهد واگذاری سیلو‌های مرکز استان و شهرستان‌ها، واگذاری پتروشیمی بیستون کرمانشاه، جایگاه‌های سوخت و ... با قیمت بسیار ناچیز هستیم.

صفری اضافه کرد: از وزیر اقتصاد می‌خواهم در اسرع وقت از واگذاری سیلو‌های استان به بخش خصوصی که مورد اعتراض نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و همچنین استاندار این استان و اقشار مختلف مردم نیست هست ممانعت کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استعفای نمایشی رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای کاهش فشار افکار عمومی و عملکرد این سازمان که غیر از لطمه شدید و حراج اموال بیت‌المال سودی نداشته است نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده هیچ تناسبی با وضعیت افزایش تورم و قیمت‌ها ندارد و با توجه به شرایط سخت معیشتی بازنشستگان دولت و بخصوص فرهنگیان و ضرورت افزایش حقوق و اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین از دولت و کمسیون تلفیق مورد انتظار است.

صفری خاطرنشان کرد: سقف پرداخت مالیات برای کارکنان دولت باید تغییر کند و کارگران بیشتری مشمول معافیت مالیات شوند. همچنین از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تقاضا دارم در خصوص همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی با رسمی و پیمانی تسریع کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت و اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا دارم اعتبار مورد نیاز برای سال آینده زمینه اجرای دقیق رتبه‌بندی معلمان را فراهم و در کنار اجرای این طرح میزان دریافتی معلمان هم سطح امتیاز دریافتی دیگرکارکنان دولت در نظر گرفته شود.

وی افزود: با عنایت به تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان متاسفانه این وزارتخانه هیچ برنامه موثری برای رسیدگی و رفع مشکلات عدیده‌ای که جوانان با آن مواجه هستند ندارد و این بی‌تفاوتی‌ها منجر به افزایش معضلات اجتماعی در جامعه شده است.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: براساس احکام قانون برنامه ششم توسعه الزاماتی برای رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعیین شده است متاسفانه شاهد بلاتکلیفی رزمندگان و ایثارگران هستیم. مشکلات معیشتی، لغو بیمه تکمیلی، عدم صدور کارت رزمندگی، عدم تبدیل وضعیت استخدامی، لغو مصوبه برخورداری از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان از اهم این مشکلات بشمار می‌رود که باید برای آن‌ها چاره‌جویی شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی مجلس شورای اسلامی اموال بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد.

طرفداری | سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد. 

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت:

همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد:

در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت:

در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است