Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، یک بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو به عنوان نخستین مخالف آن اظهار کرد: برای جلوگیری از سواستفاده از مال مردم باید راهکار ارائه شود و نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید مشخص باشد که در این طرح مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ضمانت های لازم اجرایی در رابطه با سند راهبردی خرید و فروش خودرو در این طرح پیش بینی می شد، ادامه داد: در حال حاضر برخی شرکت های خصوصی قطعات خارجی وارد کرده و به نام داخلی می فروشند که این مسائل در طرح مذکور روشن نشده لذا این طرح کارگشای شرایط فعلی اقتصاد خودرو در کشور نیست.

طرح ساماندهی بازار خودرو باعث افزایش رقابت پذیری می شود

احمد سالک به عنوان نخستین موافق این طرح با بیان اینکه واردات خودرو کاهش خواهد یافت، عنوان کرد: ممکن است در محتوای این طرح ایراداتی وجود داشته باشد و مثلا حذف دلال ها برای جلوگیری از سوءاستفاده دیده نشده باشد که باید در جریان جزئیات پیشنهاد داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این طرح موجب افزایش رقابت پذیری و حمایت از تولید داخلی می شود، ابراز کرد: با این طرح خودروسازان برای خودکفایی تلاش می کنند و زمینه تولید خودروهای داخلی و هیبریدی فراهم می آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد خودرو رقابت نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، امین کلاهدوزان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی با سکوهای منتخب در حوزه معاملات خودرو، گفت که از سال گذشته با همکاری فراجا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضائیه، زیرساخت‌های انجام معاملات الکترونیکی در بخش خودرو کشور فراهم شده است. با فراخوان انجام‌شده برای مشارکت سکوهای مرتبط، جلسات فنی و کارشناسی اتصال این سکوها در حال انجام است و به زودی شاهد ارائه این خدمات به مردم خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به حجم معاملات این بازار، گفت: بازار معاملات خودرو در سال، بیش از ۲۵۰۰ همت برآورد می‌شود که حضور سکوها و شرکت‌های تجارت الکترونیکی از طریق امن‌سازی و تسهیل این معاملات، کیفیت این بازار را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی ادامه‌داد: خودرو دومین کلان‌بازار از بازارهای دارای اولویت برنامه توسعه تجارت الکترونیکی ایران در افق ۱۴۰۷ است که با همت همه دستگاه‌های مرتبط، فعال شده و امکان حضور کسب و کارهای نوآور در آن مهیا شده است.

کلاهدوزان با تاکید بر نقش تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری مرکز، بیان‌داشت: الکترونیکی شدن معاملات خودرو با توجه به استفاده از امضای الکترونیکی در این طرح، در عمل با حمایت قانون اسناد مبادله‌شده غیر قابل انکار بوده و مورد حمایت قانون خواهد بود و همچنین مسیر ایجاد شده با تبادل اطلاعات اصلی در مورد خودرو مانند سوابق انتقال، تصادفات، سرویس‌های دوره‌ای و غیره، انجام معامله با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از این خدمت کاملاً اختیاری بوده و مردم همچنان می‌توانند طبق گذشته به شیوه‌های سنتی نیز اقدام به معامله کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان با اشاره به مزیت‌های بهره‌برداری از این بستر، تصریح کرد: باتوجه به نکات برجسته انجام معاملات خودرو با استفاده از پلتفرم‌ها، انتظار می‌رود مردم نسبت به بهره‌برداری و استفاده از این خدمت اقدام کنند.

کد خبر 6098362 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟