Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «میشل فورست» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر روز گذشته در صفحه توییتر خود نسبت به وضعیت دو زندانی سیاسی بحرینی «ناجی فتیل» و «علی حاجی» که از قربانیان شکنجه اند ابراز نگرانی کرد.

فتیل و حاجی بیش از دو ماه است در زندان مرکزی بحرین «جو» در اعتراض به عدم تمکین مدیریت زندان برای دسترسی آنها به حقوق اولیه و اساسی اشان مانند رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده اند و «فتیل» که خود از فعالان حقوق بشر است جمعه گذشته (۱۸ ژانویه ۲۰۱۸) در نامه ای از زندان نوشته است در روزهای آینده از آشامیدن مایعات هم خودداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل مسئولان زندان «فتیل» و «حاجی» را به زندان انفرادی منتقل نموده و از آشامیدن و وسایل نظافت شخصی و استحمام محروم کردند و در سلولی بوده اند که در آن آب فاضلاب جاری بوده و حشرات و موش هم به وفور وجود داشته اند. همچنین در نیمه های شب تعمدا آنها را از خواب بیدار می کرده اند.

فتیل و حاجی در نامه ای به فعالان حقوقی، نمایندگان پارلمان ها و آزادگان عالم و سازمان های حقوق بشری در راس آنها سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر آورده اند که ما قربانیان شکنجه ایم، از همگان می خواهیم تا به حکومت بحرین برای دستیابی ما به حقوقمان به عنوان زندانیان اندیشه فشار آوردند.

کد خبر 4519668

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین سازمان ملل متحد شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد