Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@05:44:55 GMT

ورزشی مناسب برای مبتلایان به کمر درد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۲۳۲

ورزشی مناسب برای مبتلایان به کمر درد

رکنا: ورزش مناسبی که مبتلایان به کمر درد می توانند از آن بهره مند شوند شنا کردن است.

یک متخصص ارتوپدی، گفت: در سال های گذشته پزشکان برای درمان کمردرد استراحت طولانی مدت تجویز می کردند اما در حال حاضر می گویند ۳ تا ۵ روز استراحت درد کمر را کاهش می دهد.

 مسعود شایسته آذر اظهار داشت: درمانی کوتاه مدت درد را ساکت می کند ولی برای جلوگیری از عود مجدد این بیماری نیاز به بازتوانی چند ماهه است که باید انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از استراحت، برنامه های بازتوانی برای تقویت عضلات ستون مهره ای کمری به منظور برداشتن فشار از روی ستون مهره و همچنین روش هایی که موجب تغییراتی در سبک زندگی می شود، در دستور کار این افراد قرار گیرد.

شایسته آذر افزود: اگر قرار است از بروز و شیوع کمردرد کاسته شود، باید برنامه هایی برای جامعه تدوین شود تا افراد از دهه دوم زندگی تمریناتی را برای تقویت عضلات اطراف ستون مهره در کنار کارهای روز مره زندگی، انجام دهند.

این متخصص ارتوپدی بیان داشت: شنا کردن و انجام نرمش های مخصوص تقویت کننده عضلات از جمله کارهای است که می تواند باعث تقویت عضلات شود تا افراد به راحتی دچار دردهای کمر یا ضایعات ستون مهره ای نشوند.

وی افزود: مهم ترین کار بازتوانی این است که قدرت عضلات اطراف ستون مهره ای را افزایش می دهد تا فشارهای کاری روزمره و به دیسک و مهره ها فشار کمتری وارد کند.

شایسته آذر با اشاره به اینکه کمردرد بیماری شایعی است، افزود: هیچ آدمی در دنیا پیدا نمی شود که حداقل یکبار در عمر خود کمردرد را تجربه نکرده باشد. عضلاتی که قدرت کافی ندارند، بعد از یک فعالیت بیش از حد انتظار، ممکن است برای مدتی دچار دردهای عضلانی و اسکلتی شوید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: این مورد با چند روز استراحت و گرم نگه داشتن و مصرف دارو معمولا بهبود پیدا می کند.

وی افزود: گاهی اوقات آسیب از این حد فراتر می رود و دیسک های بین مهره ای نمی توانند فشار به بدن را تحمل کنند، که در اینصورت، آسیب به دیسک به مهره ای وارد می شود.

شایسته آذر افزود: درصد کمی از این افراد که به درمان های دارویی و تغییر روش زندگی جواب ندهند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علل کمر درد در سنین بالاتر، می تواند آرتروز ستون مهره ای باشد ، گفت: لغزندگی مهره ها و می تواند براثر تنگی کانال نخایی باشد که بیمار باید با وسایل تصویربرداری موجود، بررسیی شود تا تشخیص مناسب داده و برحسب مورد، درمان مناسب پیشنهاد شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فیلم لحظه قتل خونین در بازار تهران +جزییات اجرای حکم شلاق اعضای پلید شورای شهر بابل در ملاعام + عکس زنده شدن یک مرد که 3 ساعت مرده بود + فیلم باورنکردنی جزییات حمام خون در خیابان خیام تهران/ پلیس چه کرد؟ +تصاویر خودنمایی مادر عروس جشن را برای داماد تهرانی سیاه کرد+ عکس دوستم به حمیرا زنم نظر داشت / حمید راز باغ ورامین را دیر فهمید+ عکس نقشه زن پلید 30 ساله برای خلاص شدن از شوهر پیر 70 ساله تهرانی / پسر جوان اعظم را به شمال برد ! +عکس دختر جوان در دام خفاش شب مشهد / سوار خودروی این شیطان نشوید زن حسود " هوو " خود را به حراج گذاشت دختر 6 ساله بعد از بی عفتی به قتل رسید / عروسک باربی قاتل را لو داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا پلیس ماشین های مردم را سپر بلای تبهکاران فراری کرد ! / این اقدام عجیب در جاده خوی - ماکو رخ داد +فیلم فرید به خاطر ارتباط با زن شوهردار طناب دار را به جان خرید دزدی عجیب 4 زن که گفتنش هم سخت است+ عکس شکنجه و تهیه فیلم سیاه از مردان عاشق زنان مطلقه در لانه سیاه مشهد

منبع: رکنا

کلیدواژه: سبک زندگی پزشکی کاهش ورزش تصویربرداری شنا کمر درد عکس زن فیلم دختر مشهد تهران جوان نجات قتل تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران، ستون فقرات تولید هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی دارند و چرخه تولید کشور به وسیله زحمت این عزیزان در حال چرخش است. ستون فقرات تولید، کارگران هستند.

وی با تقدیر از زحمات خوب کارگران در جهش تولید در کشور گفت: بخشی از جهش تولیدی که در کشور باید رخ دهد توسط این کارگران رخ خواهد داد. رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند. تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان  در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از عالمان برجسته معاصر و یار دیرین حضرت امام(ره) بود و کتب این شهید بزرگوار بعد از گذشت چندین سال همچنان مورد استفاده است‌. 

وی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز گفت: معلمی شغل انبیاست و در واقع کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند به خاطر عشق، بوده است.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی در پایان به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌‌های منطقه‌ی آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند