Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:58:57 GMT

ستارگانی که زمستان در لالیگا پا به توپ شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۴۴۳

ستارگانی که زمستان در لالیگا پا به توپ شدند

برخی از بازیکنان در فصل نقل و انتقالات زمستانی با تیم‌های اسپانیایی قرارداد امضا کردند و در این رقابت‌ها تبدیل به ستاره شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، فصل نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۹ آرام پیش می‌رود. هنوز جابجایی بزرگی انجام نشده و لالیگا هنوز به آخرین لحظات نقل و انتقالات امیدوار است تا اتفاق شگفت انگیزی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در این قرن در زمستان جابجایی‌های بزرگی دیده شده است و ستارگان گمنام، تبدیل به یک اسطوره شدند.

در میان ستارگانی که در ژانویه در لالیگا پا به توپ شدند نام ادگارد داویدز دیده می‌شود. هافبک هلندی در سال ۲۰۰۴ وارد فوتبال اسپانیا شد. او به صورت قرضی به بارسلونا پیوست و در عرض شش ماه تبدیل به مهره کلیدی فرانک رایکارد شد. بارسا شروع فصل بدی داشت اما توانست جبران کند و پس از والنسیای رافائل بنیتس در جایگاه دوم قرار بگیرد. دیگر بازیکنانی که در زمستان به بارسلونا پیوستند مکسی لوپس (۲۰۰۵)، آلبرتینی (۲۰۰۵)، پینتو (۲۰۰۸) و آردا توران (۲۰۱۵) بودند. در سال‌های اخیر نیز فیلیپ کوتینیو و یری مینا با آبی اناری‌ها قرارداد امضا کردند. 

از طرفی رئال مادرید، رقیب اصلی بارسلونا در سال‌های اخیر در این ماه جابجایی بزرگی در این ماه نداشت. با این حال در قرن ۲۱ انتقال‌های خوبی همچون مارسلو و گونسالو ایگواین را در سال ۲۰۰۷ داشت. گراوسن و گاگو نیز در زمستان به مادرید پیوستند اما در حد انتظار ظاهر نشدند. 

اتلتیکو در سال‌های اخیر در ژانویه شاهد بازگشت‌هایی بوده است. در این ماه بازیکنانی همچون فرناندو تورس و دیگو کاستا به تیم سابق خود بازگشتند. تورس پس از موفقیت در لیگ برتر و بازی در تیم‌هایی همچون لیورپول و چلسی در سال ۲۰۱۴ به اتلتیکو برگشت و کاستا پس از چهار فصل دوباره پیراهن تیم مادریدی را بر تن کرد. علاوه بر این انتقال‌های بزرگی همچون تیاگو (۲۰۱۰)، خوان فران (۲۰۱۱)، دیگ، ریباس و سوزا در سال ۲۰۱۴ با قرمز و سفیدپوشان قرارداد امضا کردند. در آن سال اتلتیکو توانست فاتح لالیگا شود. 

آدریانو، راکیتیچ، پاندیانی، نیهات، آیمار و ...

در فصل نقل و انتقالات زمستانی آدریانو و راکیتیچ به لالیگا رفتند. این دو انتقالی بزرگ مونچی در سویا بود. هر دو بازیکن که در ژانویه ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ به این تیم پیوستند توانستند بدرخشند و باشگاه آندلوسی از فروش آن‌ها پول خوبی به دست آورد. بارسلونا برای بازیکن برزیلی ۹.۵ میلیون یورو هزینه کرد. این در حالی بود که سویا برای خرید آدریانو تنها دو میلیون یورو خرج کرده بود. از طرفی راکیتیچ با قراردادی به ارزش ۱۸ میلیون یورو به تیم کاتالانی پیوست (سویا برای هافبک کروات تنها ۲.۵ میلیون یورو هزینه کرده بود). این بازیکن سپس به یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان دهه اخیر باشگاه بارسلونا تبدیل شد. 

همچنین نباید بازیکنانی همچون پاندیانی و نیهات را فراموش کرد. این دو بازیکن در ژانویه ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به ترتیب با دپورتیوو لاکرونیا و رئال سوسیداد قرارداد امضا کردند. آنها برای تیم‌هایشان درخشیدند و عناوین مهمی به دست آوردند. به عنوان مثال مهاجم اروگوئه‌ای دو سوپرجام اسپانیا را فتح کرد و یک بار در کوپا دل ری قهرمان شد. این تنها جام حذفی برای او نبود. دو جام دیگر با مایورکا و اسپانیول به دست آورد. نیهات در کنار دارکو کواچویچ به یکی از زوج‌های به یادماندنی در لالیگا تبدیل شدند. او در ۲۳ بازی ۳۵ گل به ثمر رساند و رئال سوسیداد در صورتی فصل را به پایان رساند که تنها سه امتیاز از رئال مادرید کمتر داشت. سن سباستین به ویارئال پیوست و در آنجا نایب قهرمانی در لالیگا را در فصل ۰۹-۲۰۰۸ را تجربه کرد. علاوه بر پاندیانی که در سال ۲۰۰۱ به لالیگا رفت پابلو آیمار نیز در این سال با والنسیا قرارداد امضا کرد. هافبک آرژانتینی جادوی خود را در تیمی نشان داد که توانست دو بار فاتح لالیگا شود و به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایوان راکیتیچ تیم فوتبال بارسلونا دیگو کاستا رئال مادريد فرناندو تورس لالیگا مارسلو والنسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم