Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فرهنگ ايثار و شهادت کشور را در بسياري از بحران‌ها و تنگنا‌ها نجات داده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، دکتر اسحاق جهانگيري با تاکيد بر اينکه تجربه نشان داده که ، گفت: آنچه ما را در دوران دفاع مقدس سرفراز کرد و باعث شد تا در جنگي نابرابر پيروز شويم موضوع از خودگذشتگي و فرهنگ ايثار و شهادت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رييس جمهور در دومين جلسه شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادي و مسائل متعدد، شهدا و ايثارگران با از خودگذشتگي و ايثار کاري بزرگ کردند، امروز نيز اگر مي خواهيم از مشکلات عبور کنيم بايد به فرهنگ ايثار و شهادت مردم اتکا داشته باشيم.
وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گفت: اين يک واقعيت است که هر قدر مسئولان در جهت تعالي فرهنگ ايثار و شهادت خدمت کنند و ايثارگران را تکريم نمايند در پيشرفت کشور موفق تر خواهيم بود.
دکتر جهانگيري با اشاره به منابع محدود دولت براي اداره کشور افزود: دولت در برنامه ريزي ها و سياست گذاري هاي خود تلاش کرده است تا بتواند بيشترين خدمت را به خانواده هاي شهدا، آزادگان و جانبازان و ايثارگران کشور ارائه کند به طوري که ظرف 5 سال گذشته بودجه خدمات درماني به اين بخش از جامعه بيش از ده برابر شده است.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه اعضاي دولت با فرهنگ ايثار و شهادت غريبه نيستند و مشکلات خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران را درک کرده اند، گفت: نبايد تصور شود که عده اي در محلي براي تصميم گيري نشسته اند که اين موضوع برايشان فاقد اهميت است.
وي افزود: فرهنگ ايثار و شهادت به ما کمک مي کند و نحوه رفتار ما با اين عزيزان مي تواند درس آموزي داشته باشد تا ببينند ما با ايثارگران خود چه رفتاري کرده ايم.
دکتر جهانگيري همچنين بر شناساندن ارزش هاي دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جديد تاکيد کرد و گفت: حضور مردم و نقش آنها در برگزاري همايش ها، کنگره ها و يادواره هاي مربوط به شهدا و ايثارگران چشمگير و قابل تقدير است و بايد ضمن آسيب شناسي و پرهيز از دولتي شدن برنامه ها در جهت تشويق و حمايت از آنها گام برداشت.
در اين جلسه که وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش و کشور و معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و نيز رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و رييس بنياد حفظ و نشر آثاردفاع مقدس حضور داشتند چند مصوبه به تصويب رسيد.
راهبردها و سياست هاي شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت، دستورالعمل ساماندهي، حمايت و تشويق تشکل هاي مردم نهاد در حوزه ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت با محوريت دبيرخانه شوراي عالي از جمله مصوبات شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگ ايثار شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند