Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پرویز آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از تصویب قانون هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از اقدامات مرتبط با کاهش آلودگی هوا از جمله کاهش سن معاینه فنی خودروها از ۵ سال به ۴ سال خبر داد

آراسته در همایش روز جهانی هوای پاک ،۲۹ دی ، که با حضور معاون امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان و تشکلهای زیست محیطی در سالن اجتماعات موزه تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد ، ضمن تبریک تصویب قانون هوای پاک و روز جهانی هوای پاک ، برخی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست جهت کاهش آلایندگی هوا و حفظ سلامت عمومی را برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله اقدامات انجام یافته کاهش سن معاینه فنی خودروها از ۵ سال به ۴ سال ، توزیع بنزین و نفت گاز با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ در سراسر کشور و اختصاص ۳۰ درصد از جایگاههای بنزین در سطح استان به این بنزین و ۸۷ درصد جایگاه های استان به نفت گاز یورو ۵ ،استقرار ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و ذرات محیط به صورت آنلاین و داشتن تنها ۳ روز ناسالم  و ۱۰ روز ناسالم برای گروه ههای حساس هوای آلوده طی سال جاری که از سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، بازدید ماهانه مراکز معاینه فنی استان، پایش سرزده از ناوگان حمل و نفل عمومی و صنایع آلاینده استان توسط کارشناسان می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد : برای کاهش ذرات گرد و غبار با همکاری منابع طبیعی ۲۰۰۰ هکتار از اراضی نیز تثبیت بیولوژیکی شده است.

وی تاکید کرد : برای کنترل آلودگی هوا لازم است نسبت به مدیریت بهینه مصرف انرژی، مدیریت منابع پایه و حفاظت از محیط زیست خصوصا مراتع و جنگلها اقدامات اساسی صورت گیرد.

خبرنگار: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین محیط زیست نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی