Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان را می توان به جرات نخستین حذف شده بزرگ جام ملت های آسیای امارات 2019 نامید.

به گزارش تابناک ورزشی، در هفدهمین روز جام هفدهم، سعودی های پرادعا که با بیشترین تدارک و حمایت رسانه ای از سوی کشور میزبان به دنبال تکرار فتح جام بود، مقابل تیم متحول شده ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

عربستان به ژاپن باخت و به یک‌چهارم نهایی هم نرسید

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 14:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه الشارجه امارت به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تاکاهیرو تومیاسو در دقیقه 20 تک گل این دیدار را با ضربه سر و روی ارسال یک کرنر به ثمر رساند.

روشن ایرماتوف ازبکستانی قضاوت دیدار مهم ژاپن و عربستان را برعهده داشت. او به موتو از تیم ژاپن و فهد الموالد و یاسر الشهرانی از تیم عربستان کارت زرد نشان داد. موتو با دریافت این کارت دو اخطاره شده و بازی مقابل ویتنام در یک چهارم نهایی را از دست داد.

بیشتر دقایق بازی توپ و میدان در اختیار عربستان بود اما بازیکنان این تیم هیچگاه نتوانستند از دفاع فشرده و متراکم چشم بادامی ها عبور کنند. عربستان در این دیدار با تاکتیک هوایی راه به جایی نبرد و به رغم مالکیت بیش از 72 درصد زمان بازی نتیجه را باخت. سعودی ها که با شکست تاریخی مقابل قطر مجبور شدند به عنوان تیم دوم با ژاپن روبرو شوند، از پس ژاپن جوان شده برنیامدند و زودتر از هر دوره دیگری از جام کنار رفتند. 

ژاپنی‌ها با پیروزی مقابل عربستان به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند و در این مرحله باید ساعت 16:30 روز پنجشنبه هفته جاری به مصاف تیم ویتنام بروند. برنده دیدار تیم‌های ژاپن - ویتنام، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار ایران - چین خواهد رفت. 

 

بیرانوند و تیم ملی ایران در آستانه رکورد رویایی پنج کلین شیت

تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2019 نیز موفق به ثبت کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی شدند تا از این حیث در ادوار این مسابقات رقیبی را در کنار خود نبینند اما شاهکار بیرانوند در گرفتن پنالتی عمان باعث شد تا ایران این رکورد را به چهار بازی افزایش دهد.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی 0-0 مقابل عراق و تیم ملی کره جنوبی با برتری 2 بر 0 مقابل چین در دیدار سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 توانستند یکبار دیگر با کلین‌شیت کامل، مرحله گروهی را به پایان برسانند تا هر کدام با 3 بار کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی ادوار جام ملت‌های آسیا رکورددار باشند. ایران در جام ملت‌های 1976، 2015 و 2019 و کره جنوبی در جام‌های 2004، 2015 و 2019 موفق به انجام این مهم شده‌اند. پس از آن‌ها کویت و اردن با 2 کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی در رتبه دوم جای دارند.

درخشش بیرانوند ایران را به رسیدن به رکورد رویایی پنج کلین شیت پیاپی امیدوار کرده است که به نظر می رسد تا مدتها در فوتبال آسیا به حدنصابی دست نیافتنی تبدیل شود. تا همینجا هم ایران خود را به تنهایی در صدر جدول کلین شیت نگه داشته است. جالب است بدانید به جز این چهار تیم، فقط ازبکستان و ژاپن توانسته‌اند در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا کلین‌شیت کنند و شاید قطر نیز در این جام به این قافله اضافه شود. کره جنوبی فردا باید به مصاف بحرین برود و در صورت پیروزی باید مقابل برنده دیدار قطر و عراق صف آرایی کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ژاپن عربستان عربستان حذف شد جام ملتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی تایلند از ساعت 14:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن هوامارک ایندور بانکوک به مصاف تاجیکستان رفت که در پایان وقت‌های عادی و اضافه دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند، اما در ضیافت پنالتی‌ها میزبان مسابقات با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت. این تیم از ساعت 14:30 روز یکشنبه 9 اردیبهشت (به وقت ایران)، مقابل برنده دیدار ایران - ازبکستان صف‌آرایی می‌کند. بازنده بازی ایران و ازبکستان نیز از ساعت 11:30 همان روز، در مسابقه رده‌بندی برابر تاجیکستان به میدان می‌رود.

با توجه به صعود چهار تیم ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان به جام جهانی فوتسال، مرحله پلی‌آف برای تعیین سهمیه پنجم قاره آسیا برای صعود به جام جهانی در جریان است. شاگردان مجید مرتضایی در تیم ملی افغانستان با نتیجه 5 بر 3 از سد عراق گذشتند و قرقیزستان با نتیجه 3 بر 2 مقابل ویتنام پیروز شد.

افغانستان و قرقیزستان از ساعت 8:30 روز 9 اردیبهشت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی با هم روبرو می‌شوند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899867

دیگر خبرها

  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • وحید شمسایی: حذف ژاپن؟ این اتفاق، یک شگفتی نیست و همه پیشرفت کرده‌اند
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال