Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:46:54 GMT

جهانگیری: کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۲۹۷۵

جهانگیری: کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد

اسحاق جهانگیری قرار است با حضور در شهرستان جیرفت، طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان را مورد بهره برداری قرار دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن بهره برداری از کارخانه گندله سازی ایرانیان میدکو، و مجتمع فولادسازی سیرجان ایرانیان، کارخانه گندله سازی سیرجان را نیز به طور همزمان در شهرستان بردسیر افتتاح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است ظرفیت تولید سالانه دو طرح گندله سازی ۵ میلیون تن و ظرفیت تولید مجتمع فولادسازی سیرجان ایرانیان یک میلیون تن در سال خواهد بود.
شرکت و سخنرانی در جلسه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان سراسر کشور از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.
وزیر نفت در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می‌کند.
معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه جیرفت در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل بر این موضوع تاکید کرده اند که ملت ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کند.
وی با بیان اینکه با وجود همه دشواری ها، بخش زیادی از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم تصریح کرد: امروز کشور در موقعیت بسیار مناسبی است و توسعه کشور شتاب خوبی دارد البته تنگنا‌ها و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد و امیدوارم بتوانیم جشن‌های انقلاب را به خوبی برگزار کنیم و مردم حضور خوبی در این جشن‌ها داشته باشند.
جهانگیری استان کرمان را از استان‌های مهم و رو به توسعه کشور برشمرد و افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه بخصوص در بخش صنایع معدنی و معدن برخوردار است و این استان یکی از قطب‌های معدنی کشور است و یکی از برنامه‌های این سفر نیز افتتاح چند طرح مهم در زمینه معدن و صنایع معدنی خواهد بود که حجم سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد و می‌تواند تحول خوبی در توسعه استان ایجاد کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شهرستان‌های کهنوج، جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج و دیگر شهرستان‌هایی که در جنوب استان قرار دارند با نارسایی‌ها و محدودیت‌های بیشتری روبرو هستند، خاطر نشان کرد: در هفته‌های اخیر مسئولین متعددی از دولت به منطقه اعزام شده اند تا برنامه‌های خوبی برای توسعه جنوب استان تهیه کنند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مهمی برای توسعه جنوب استان در همه بخش‌های زیرساختی استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: امروز گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های جنوب استان از شهرستان جیرفت آغاز می‌شود و امیدواریم این زیرساخت‌ها بتواند به توسعه استان کمک کند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در بخش کشاورزی، یکی از محدودیت‌های این استان را کمبود منابع آب دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب کنیم و در زمینه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این منطقه کار‌های بیشتری انجام دهیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران

تین نیوز

در سال های اخیر کشور های مختلف استراتژی های متفاوتی را در تقویت کریدور های اطراف خود اتخاذ کرده اند به نحوی که بتوانند منافع تجاری، امنیتی و سیاسی خود را تضمین نمایند، تعارض منافع حاصل از ایجاد این کریدور ها تا جایی پیش رفته که می توان مفهوم جنگ کریدور ها را برای آن برگزید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه کریدور های آسیایی لازم است به سرعت استراتژی خود را طراحی و در مسیر آن گام بردارد. ایجاد ستاد ملی ترانزیت که در برنامه هفتم بر آن نیز تاکید شده، توسعه دیپلماسی ترانزیتی و افزایش همگرایی با کشور های منطقه به نحوی که منافع مشترک را تقویت نماید، در کوتاه ترین زمان ممکن امری ضروری است.

مذاکرات دکتر منظور رئیس سازمان برنامه کشور در اجلاس اسکاپ را میتوان گامی مهم در جهت حرکت به سمت پیروزی در نبرد کریدوری این منطقه قلمداد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند