Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیار گفت:پیگیری مسائل و مشکلات مناطق آسیب پذیر از اولویت‌های فرمانداری است، از این رو آمادگی داریم بدون انجام فرایند اداری با مساجد در ارتباط باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، رضا سیار فرماندار قم روز دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت قم در مسجد امام حسن محتبی (ع) گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی در مقوله مسجد محوری و ورود این مکان مقدس به مسائل اجتماعی اقدام‌های خوب و موثری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هر منطقه‌ای تعداد مسجد وجود دارد، ولی یک مسجد که در محل پرجمعیت تری قرار گرفته باید در مسائل و امور اجتماعی نقش پررنگی ایفا کند.

سیار با ارائه پیشنهادی یادآورشد: بهترین و اثربخش‌ترین روش برای سامان دهی مشکلات محله‌های مختلف ایجاد یک شورا یا قرارگاه فرهنگی به ریاست امام جماعت و عضویت نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی می‌باشد.

سیار گفت: پیگیری مسائل و مشکلات مناطق آسیب پذیر از اولویت‌های فرمانداری است،از این رو آمادگی داریم بدون انجام فرایند اداری با مساجد در ارتباط باشیم.

وی عنوان کرد: مهمترین کارکرد این شورا برقراری یک رابطه تشکیلاتی مستمر با مدیریت شهری و مسئولان استانی و همچنین هدایت ساکنان به مراکز و مجموعه‌های مختلف خدماتی در قالب نظام ارجاع است.

مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه اهمیت مساجد را مورد توجه قرار داد و افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر و ارایه خدمات مشاوره‌ای در رابطه با موضوع آسیب‌های اجتماعی از مهمترین فعالیت‌های سال اخیر بهزیستی استان به شمار می‌آید.

مدیرکل بهزیستی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی خاطرنشان کرد: کلیه شهروندان به محض مشاهده مسائلی از قبیل: اختلاف زوجین، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و سالمند آزاری با سامانه ۱۲۳ تماس گرفته تا نیرو‌ها و کارشناسان مجرب برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند.

وی اضافه کرد: خدمات مشاوره‌ای به زوج‌هایی که قصد متارکه و طلاق داشتند، به میزان ۲۰ درصد در کاهش آمار طلاق موثر بوده است.

در استان قم بیش از ۲۲ هزار معلول جسمی حرکتی و چهار هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

رضا سلیقه با اشاره به شناسایی ۱۰ نقطه آسیب پذیر در سطح شهر و مناطق هشت گانه و ایجاد ۱۲ پایگاه خدمات اجتماعی بیان کرد: بهزیستی مصمم به شکل گیری این پایگاه‌ها با محوریت مساجد است، تا مددجویان در دریافت خدمات مددکاری اجتماعی با مشکلی مواجه نشوند.

۹۵ درصد مددجویان بهزیستی قم در شهر زندگی می‌کنند، و ۶۵ درصد آن‌ها مهاجران و افراد غیر بومی می‌باشند.

سلیقه با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای درمان اعتیاد گفت: بهزیستی استان هزینه نگهداری معتادان خانواده‌های بی بضاعت در کمپ‌های ترک اعتیاد را تا سقف ۲ میلیون ریال از محل یارانه دولتی پرداخت می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه فقدان فضا‌های ورزشی مناسب را از عمده‌ترین علل گسترش آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و تصریح کرد: جانمایی فضا‌های ورزشی در برخی مناطق شهر مناسب نبوده و اگر شهرداری زمین مناسب را تامین کند، از محل اعتبار‌های استانی و ملی هزینه لازم تامین خواهد شد.

حسن عابدی گفت: ورزش و جوانان مطابق قانون امکان مدیریت سالن‌های ورزشی را ندارد، و به همین علت امور برخی ار سالن‌های ورزشی به هیات‌های ورزشی واگذار شده است.

سرانه ورزشی شهر قم ۵۰ سانتی متر مربع و در بخش‌های پنج گانه این استان ۲ متر مربع است.

این مسئول همچنین با اعلام آمادگی جهت تجهیز سالن‌های ورزشی ایجاد شده در مساجد افزود: برای پیگیری مشکلات ورزشی و تفریحی محلات شهری یک سازمان مردم نهاد با مرکزیت مسجد تشکیل و با ورزش و جوانان ارتباط برقرار کند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از بازگشت مسجد به جایگاه واقعی خود گفت: شالوده آسیب‌های اجتماعی هنگامی که کارکرد اصلی مسجد مورد غفلت قرار گرفت، پایه ریزی شد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی بیان کرد: تغییر رویکرد مسئولان به مساجد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امام جماعت در احیای مسجد نقش بسزایی دارد، گفت: مسئولان باید ضمن حمایت و پشتیبانی از امامان جماعت دیدگاه‌های آن‌ها را در تصمیم گیری‌های خود مدنظر قرار دهند.

بیش از ۵۵۰ باب مسجد در بانک اطلاعات تبلیغات اسلامی قم به ثبت رسیده است.

پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی و سلامت قم با حضور مدیران و کارشناسان، امامان جماعت مساجد و نمایندگان بسبج محلات با هدف بررسی مسائل خیابان سلامت قم واقع در منطقه ۶ شهرداری برگزار شد.

انتهای پیام /ح

شورای اجتماعی محلات در مناطق محروم قم تشکیل شود/فضاهای ورزشی مناسبی در قم وجود ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری قم بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم