Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:36:16 GMT

دانش‌آموزان باید با فضای کتابخانه‌ای آشنا شوند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۱۱۲

دانش‌آموزان باید با فضای کتابخانه‌ای آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به آغاز فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی از سال ۸۳ به عنوان یک نهاد نیمه دولتی، اظهارکرد:این نهاد تلاش کرده تا ذائقه مخاطبان در حوزه کتاب و کتابخوانی را تغییر دهد.

وی به علاقمندی و پیشینه مردم شهرستان شفت به فعالیت‌های فرهنگی و حوزه کتاب اشاره کرد و افزود: درجشنواره رضوی امسال میزان مشارکت مخاطبان شفتی رشد بسیار خوبی داشته است که نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت مطلوب در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی در ادامه با اشاره به تمرکز بافت جمعیتی شهرستان شفت در حوزه روستایی خواستار توجه و برنامه‌ریزی بیشتر مسئولان فرهنگی در این زمینه شد و بیان ‌کرد: می توانیم از ظرفیت خیران در راستای راه اندازی کتابخانه‌های سیار و یا ارسال کوله‌های کتاب به این مناطق استفاده کنیم.

وی به پیشنهاد بهره‌برداری از مدارس بلااستفاده درسطح روستاها برای تبدیل آن به کتابخانه اشاره و تصریح‌کرد: این موضوع بررسی و در صورت مناسب بودن فضا و بنا از آنها برای ایجاد کتابخانه‌های روستایی استفاده می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند بهره‌برداری از ابزارهای مختلف هستیم، گفت: المان‌ها، نمادها و پوسترهای تبلیغاتی و فضاسازی شهری بهترین ابزار برای جذب مخاطب است.  

وی برداشتن جامعه آگاه در راستای ایجاد رشد و توسعه تأکیدکرد و افزود: بسترسازی مناسب در این زمینه درسطح کتابخانه‌های عمومی با برگزاری دوره‌های آموزشی، معرفی کتاب، اجرای برنامه‌های مشارکتی با ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فراهم شده است.

کرمی از آموزش و پرورش خواست تا زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای کتابخانه‌ای را فراهم کرده و ساعتی با عنوان «ساعت کتاب» نیز درنظر بگیرد زیرا فعالیت‌های کتابخانه‌های تنها به محدود به کتاب و کتابخوانی نبوده و برنامه‌های متنوعی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ترغیب و جلب نظر کودکان و بانوان به حوزه کتاب و کتابخوانی در داشتن یک جامعه سالم کمک می‌کند، افزود: برنامه‌ریزی در این زمینه تضمین کننده داشتن جامعه‌ای سالم و آگاه است.

کد خبر 4519685

منبع: مهر

کلیدواژه: شفت نهاد کتابخانه های گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر

اساتید و کادر مدرسه علمیه منتظریه شهر گنبد کاووس در مدرسه پسرانه شهید اسدی در جمع دانش آموزان نوجوان حضور پیدا کردند و ویژه برنامه‌هایی مانند مشاوره و طرح اصطفا را برگزار کردند. این برنامه با هدف تبیین و تشریح شرایط چگونگی ورود به حوزه علمیه برای دانش آموزان علاقه‌مند به اجرا درآمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از این مراسم به اشتراک گذاشت که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - گلستان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان